Waar is God in mijn ellende?

19 augustus 2020

“Ik ga al een tijd door een echtscheidingsproces en binnenkort wordt het officieel. Ik ben bang voor de toekomst. Hoe kan ik ooit volledig vertrouwen op God? Er zijn dagen dat mijn zelfbeeld minder is en waarbij ik mij zwak voel. Hoop mede door jullie bemoedigende mails door deze moeilijke periode heen te komen.”

Dit bericht deelde een lezer van Ik Wonder Jou met mij. Het doet je afvragen waarom het soms lijkt alsof God zwijgt? Wat doe jij, *|FNAME|*, als je je midden in de nacht eenzaam voelt? Wat doe je als je al zolang niets van God gehoord hebt en je je afvraagt waar Hij uithangt?

Dan is dit hét moment om tegen God te zeggen: “Heer, ik begrijp niet wat er gebeurt, maar ik weet dat U van mij houdt.”

Als jouw ouders niet van je hebben gehouden, kan ik je zeggen dat God je aanneemt als Zijn kind. (Zie Psalm 27:10) Als een hemelse Vader zorgt Hij voor je!

Romeinen 8:35: “Wie [ of wat ] zal ons dan nog kunnen losmaken van de liefde van Christus?” (BB)

Je wordt zo ontzettend krachtig als je weet dat je geliefd bent. Als je afgewezen bent in een relatie, maar jij weet dat God, jouw hemelse Vader, intens van je houdt…. Wow! Wat een kracht komt er dan in je binnenste. Kauw op deze woorden. Kauw er eindeloos op. 

Leg Zijn woorden van liefde op alles wat je pijn doet. 

God komt naar je toe. Hij komt naar je toe om je gebroken hart te helen. Wat je probleem ook is, hoe groot, hoe intens, hoe verdrietig… Niets kan jou van Zijn liefde scheiden.

Ook al zie je op dit moment God nergens in je ellende, Zijn liefde wordt zichtbaar in je binnenste.

Zullen we samen bidden? “Heer, ik verlang intens naar U. Laat mij merken dat U van mij houdt. Laat mij zien dat U mij middenin mijn nood draagt. Dank U dat ik U kan vertrouwen. In Jezus’ naam, amen.”

Zo blij dat je bestaat!

Wilma-handtekening-witteachtergrond

Ontdek meer berichten van Ik Wonder Jou

Wil je elke dag een bemoediging in je inbox? Meld je dan aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

Lees hier meer over Ik Wonder Jou.

Heb je vragen?

Samen in gesprek over Jezus en geloof.

Ik Wonder Jou is onderdeel van Jezus.nl. Naast het ontvangen van een dagelijkse bemoediging kun je je ook verdiepen in Jezus en geloof via een van onderstaande mogelijkheden. Zit er iets voor jou tussen?