Wat doe je als het stormt?

24 oktober 2020

Heerlijk! Zeilen over een rustig, lichtblauw water langs de kust van Kroatië. Windkracht 2 tot 3 en dan eindeloos de verte tegemoet. Dat is voor mij puur genieten.

Zo zou ons dagelijks leven ook moeten zijn. Top. Geen onverwachte grote golven die over het dek slaan, geen onstuimige schokken die veroorzaakt worden door rukwinden en geen strakstaande zeilen die de boot net niet laten kapseizen. 

In plaats van varen over een rustig watertje, lijkt ons levensschip soms over een stormachtige zee te gaan. 

“Toen het avond was geworden, gingen zijn leerlingen naar het meer. Ze stapten in een boot en begonnen naar de overkant te roeien, naar Kapernaüm. Het was al donker geworden, maar Jezus was nog niet bij hen teruggekomen.” (Johannes 6:16-17, BB) 

Roeien? Het feit dat ze ervoor kiezen om naar de overkant te roeien, betekent dat niets duidde op een hevige storm.

Zo kun jij ook heerlijk in de weer zijn met je dagelijkse dingen en niets duidt op een aankomende, hevige storm in je leven. 

Inmiddels was het donker geworden. De discipelen waren zonder Jezus in de boot… En het ging ineens stormen!

“Toen ze ongeveer 25 of 30 stadiën [ (ongeveer 7 km) ] hadden geroeid, zagen ze Jezus over het meer lopen en naar de boot komen. Ze werden vreselijk bang.” (Vers 19)

Wat zegt Jezus als je bang bent? Wat roept Hij jou in het donker tijdens een storm toe?

“Maar Jezus zei: “IK BEN het. Wees maar niet bang.”” (Vers 20)

  • Als je weet wie Jezus is, ben je niet bang.
  • Ben je bang? Zorg dan dat je weet wie Jezus is.

Zullen we samen bidden? “Vaar met mij mee, Heer. Stap in mijn boot. U geeft rust als het stormt. Ik wil zo graag leren om op U te vertrouwen als alles donker om mij heen is. Amen.”

Zo blij dat je bestaat!

Wilma-handtekening-witteachtergrond

Ontdek meer berichten van Ik Wonder Jou

Wil je elke dag een bemoediging in je inbox? Meld je dan aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

Lees hier meer over Ik Wonder Jou.

Heb je vragen?

Samen in gesprek over Jezus en geloof.

Ik Wonder Jou is onderdeel van Jezus.nl. Naast het ontvangen van een dagelijkse bemoediging kun je je ook verdiepen in Jezus en geloof via een van onderstaande mogelijkheden. Zit er iets voor jou tussen?