Jezus is bij je!

IWJ Romeinen-3

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | Jezus is bij je!

God zal alles, echt alles, ten goede gebruiken voor de mensen die van Hem houden. Je gezondheid zal God ten goede gebruiken. Je gezinsleven zal God ten goede gebruiken. Zelfs problemen op je werk zal God ten goede gebruiken, omdat Hij van je houdt.

Wanneer je het heel erg moeilijk hebt, zal God nog steeds de Herder van je leven zijn. Tegenslag en armoede hoorden niet bij Gods plan. Maar Hij wil dat je weet dat Hij het ten goede zal gebruiken! Zijn liefde zal je niet verlaten wanneer je het moeilijk hebt. Hij zal je verrassen door je moeilijkheden te veranderen in iets goeds!

“We weten dat God alles ten goede zal gebruiken voor de mensen die van Hem houden en die Hij volgens zijn plan geroepen heeft [ om bij Hem te horen ].” (Romeinen‬ ‭8:28‬, BB)‬  ‬‬

Op een dag staken de discipelen het meer van Tiberias (Galilea) over terwijl Jezus sliep. Opeens stak er een heftige storm op. De discipelen wisten hoe ze de boot moesten besturen en waar ze heen moesten, maar toch raakten ze in paniek en maakten ze Jezus wakker. Ze zeiden: “Meester, kan het U dan niets schelen dat we zinken?”

“Jezus werd wakker en zei streng tegen de wind en het meer: “Zwijg! Wees stil!” En de wind ging liggen en het water werd helemaal rustig.” (zie Markus ‭4:38-39‬, ‭BB‬‬) 

Jezus was er echt bij, ook al sliep Hij.

Jezus is hier, dicht bij je, naast je en voor je. Hij kan de storm bevelen om te gaan liggen. Hij kan het rustig maken met maar één woord. Hij is jouw beschermer, zoals dit lied van Rita Springer zegt.

“Ze waren geschokt en zeiden tegen elkaar: “Wie is Hij toch? Zelfs de wind en het water gehoorzamen Hem!”” (zie Markus ‭4:41, ‭BB‬‬)

Onthoud dat alles gehoorzaam is aan Jezus! Alles is van Hem en Zijn trouw houdt voor altijd stand, van generatie op generatie. 

Laten we een moment nemen om te bidden: “Here Jezus, wat ben ik blij dat ik U ken! Dank U voor Uw Woord dat mij versterkt, me laat groeien en me helpt om door te gaan. Uw Woord is wonderbaarlijk, het helpt me elke dag. Ik bid dat U vandaag weer mijn Beschermer en mijn Held zult zijn. Ik bid dat U alle dingen ten goede zal gebruiken, zoals in Uw Woord staat geschreven. In Uw naam, amen.”

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

4 reacties

  1. Anne-Marie van Ravensberg op 10 december 2019 om 7:11 am

    Dank U Jezus dat U altijd bij mij bent! Halleluja, Amen!
    Bedankt voor deze bemoediging.



  2. Els op 10 december 2019 om 7:21 am

    Danku Here dat u altijd bij me bent, dat u recent een wonder deed en dat U er nog zal doen bij mij,in ons gezin, bij mijn man, bij onze kinderen…bij diegenen die geloven en vertrouwen.
    Het enige wat wij moeten doen, is geloven en blijven vertrouwen op Hem ook al ben je helemaal uitgeput en in een crisis situatie.
    Kijk op Jezus die op het water loopt en niet naar je omstandigheden want dan zink je.
    Er is geen grotere kracht en macht dan God. Amen.
    Zalig Kerstmis alvast en stay with your Lord every minute, every hour…



  3. Jettie op 10 december 2019 om 8:08 am

    Dank U Jezus, ik kan mij geen betere Beschermer wensen, zo dankbaar dat U, die het water en de wind kan bevelen, ook mij beschermt tegen alles wat op mijn pad komt! ?



  4. Mary Mondé op 10 december 2019 om 12:57 pm

    Dank U, Heer voor de woorden.
    Tevens bedankt dat je helpt bij het mediteren.