Hoe kun je zien met een blinddoek op? ?

06 oktober 2020

Hoe lang geleden heb jij met een blinddoek op gelopen?

Ehm, bij mij is dat denk ik zo’n 43 jaar geleden. We speelden ‘blindemannetje’ op een verjaardagspartijtje van Corine. Ik kreeg de blinddoek om en een krant in mijn handen. Daar moest ik mee meppen, maar ja, ik zag niets. 

Wat nou als je elke dag met een blinddoek om moet lopen? Hoe vind je dan je weg?

Niet dus… Die vind je gewoon niet.

Mozes liep ook met een doek over zijn gezicht. Dat lezen we in 2 Korintiërs 3:13-14 (BB): “We hoeven niet te doen wat Mozes deed: hij deed een doek over zijn gezicht. Zo zou het volk Israël niet zien dat het stralende licht van Gods macht en majesteit ook weer van zijn gezicht verdween. Maar eigenlijk lag er niet alleen een doek over Mozes’ gezicht. Tot nu toe is het ook alsof er een doek ligt over het hart van de Israëlieten als er uit de Boeken wordt voorgelezen. Ze zien niet waar de Boeken werkelijk over gaan. Dat komt doordat hun hart koppig is. En die ‘doek’ kan niet worden weggehaald, omdat die alleen door geloof in Christus verdwijnt.”

Ligt er een doek over jouw hart? Lukt het je maar niet om de liefde van God speciaal voor jou, te pakken in je leven? Zie je niet helder wat Gods plan met je leven is of wat de volgende stap is die je moet zetten? Wat moet je doen om weer scherp te kunnen zien?

“Maar elke keer als iemand in de Heer gaat geloven, wordt de ‘doek’ van zijn hart weggehaald.” (2 Korintiërs 3:16, BB) 

Geloof jij in God? Dan mag je op grond van deze tekst zeker weten dat de doek van je hart is weggehaald.

Zullen we samen bidden? “Heer, ik geloof in U. U heeft de doek van mijn hart weggehaald. Help mij om dat helder te gaan zien in mijn leven. Ik wil U zien werken in mijn leven, in mijn werk, in mijn gezin en in mijn dag en niet als een ‘blindemannetje’ een beetje ‘meppend’ door het leven gaan. In de naam van Jezus alleen, amen.”

Zo blij dat je bestaat!

Wilma-handtekening-witteachtergrond

Ontdek meer berichten van Ik Wonder Jou

Wil je elke dag een bemoediging in je inbox? Meld je dan aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

Lees hier meer over Ik Wonder Jou.

Heb je vragen?

Samen in gesprek over Jezus en geloof.

Ik Wonder Jou is onderdeel van Jezus.nl. Naast het ontvangen van een dagelijkse bemoediging kun je je ook verdiepen in Jezus en geloof via een van onderstaande mogelijkheden. Zit er iets voor jou tussen?