Heb jij een slaapgebrek? ?

13 oktober 2020

Hoe slaap jij? Hoeveel uur slaap je? Hoeveel uur zou je willen slapen? Kun je überhaupt in slaap komen?

Slaap is iets bijzonders. Op het moment dat je in slaap valt, laat je alles vallen. Alles wat je krampachtig hebt vastgehouden, laat je los. Even ben je er niet meer. Er kan geen beroep op je worden gedaan. Je spieren ontspannen, je ademhaling wordt rustiger en je komt tot rust. Niets gooit zo goed ‘stress’ over de schutting als slaap dat kan. 

Slaapt God?

Misschien heb jij het gevoel dat je Hem wakker moet roepen. Dat Hij je niet hoort… Maar terwijl jij dat gevoel hebt, spreekt de Bijbel op een heel andere manier over God. Lees de volgende tekst maar eens aandachtig:

Psalm 121:3-5: “Je Beschermer slaapt nooit. De Beschermer van Israël rust niet en slaapt niet. Hij let altijd op. Net als je schaduw is de Heer altijd heel dicht bij je. Hij zal je altijd beschermen.” (BB) 

Als God voor jou wakker blijft, kun jij lekker gaan slapen. Als jij niet in slaap kunt komen, mag je eraan denken hoe Hij jou beschermt, ook als de slaap alsmaar niet wil komen.

Op de volgende zin in de Bijbel kun je misschien zelfs wel jaloers worden: “Ik kan in alle rust naar bed gaan en vredig in slaap vallen. Want U alleen, Heer, zorgt ervoor dat ik veilig ben.” (Psalm 4:9, BB) 

In een andere vertaling staat zo prachtig: “Ik ga rustig liggen en slaap vredig in, ik weet dat alleen U mij beschermt, Here!” (HTB

Ik wens je zo toe dat deze woorden uit Psalm 4 je mogen verwarmen als je ’s nachts wakker ligt. Weet dat God je laat wonen in een vertrouwd en veilig huis. Wees niet bang. Zijn rust is er voor jou. Slaap lekker!

Zo blij dat je bestaat!

Wilma-handtekening-witteachtergrond

Ontdek meer berichten van Ik Wonder Jou

Wil je elke dag een bemoediging in je inbox? Meld je dan aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

Lees hier meer over Ik Wonder Jou.

Heb je vragen?

Samen in gesprek over Jezus en geloof.

Ik Wonder Jou is onderdeel van Jezus.nl. Naast het ontvangen van een dagelijkse bemoediging kun je je ook verdiepen in Jezus en geloof via een van onderstaande mogelijkheden. Zit er iets voor jou tussen?