Ben je in vorm voor de “Olympische geloofsspelen”?

20200602

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | Ben je in vorm voor de “Olympische geloofsspelen”?

Vandaag gaan we het over sport hebben. En dan vooral over geestelijke sport.

In 2 Timotheüs 4:7 lezen we: “Ik heb de goede strijd gestreden. Ik heb de wedstrijd uitgelopen. Ik heb het geloof vastgehouden.” (BB)

Maar voordat we zoiets kunnen zeggen, moeten we eerst zeggen: “Ik verbeeld me niet dat ik er al ben, of dat ik al volmaakt ben. Maar ik doe erg mijn best om die volmaaktheid te grijpen. Want dat is het doel waarvoor ík ben gegrepen door Jezus Christus. Broeders en zusters, ik verbeeld me niet dat ik mijn doel al heb bereikt. Maar ik doe maar één ding: ik vergeet wat voorbij is en strek mij uit naar wat nog komen gaat. Ik span mij tot het uiterste in om mijn doel te bereiken. Dat doel is: het winnen van de hemelse prijs die God mij in Jezus Christus zal geven. Ik zal die prijs krijgen als ik de taak af heb die Hij mij heeft gegeven.” (Filippenzen 3:12-14, BB)

Voordat we op een podium staan, moeten we eerst winnen. De vergelijking tussen sport en het geloof is heel duidelijk in de Bijbel. Paulus (de schrijver van bovenstaande teksten) vergelijkt het beeld zelfs om ons iets te leren over ons hele christelijke leven.

Wanneer je je geloof leeft, moet je meestal vechten tegen onzichtbare, maar echte tegenstanders: vijanden, ongeloof, verleidingen, ziekte, en dat soort dingen. Als christen word je getraind door deze tegenstanders. Het lijkt soms wel een stormbaan, zoveel hindernissen zijn er.

Je wordt geen kampioen door op de bank te liggen en tv (of Netflix) te kijken. Iemand die kampioen wil worden traint elke dag om beter te worden, de wedstrijd te winnen en de prijs mee naar huis te mogen nemen. Wees niet bang voor beproevingen, wees niet bang om deze wedstrijd te rennen en wees niet bang om te overwinnen!

Kijk eens naar Wie je aanmoedigt tijdens deze wedloop; Jezus zelf!

Blijf rennen!

Laten we samen bidden: “Jezus, ik heb vandaag mijn geloof in actie omgezet. Ik weet dat deze beproevingen mij trainen en ik kies ervoor om niet bang te zijn. Ik zal strijden! Dank U dat U mij de kracht geeft en dat U bij mij bent! In Uw naam, amen.”

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

1 reactie

  1. Cynt op 2 juni 2020 om 6:09 am

    Mooi om het zo te zien, dat omgaan met de onzichtbare vijand, ons juist sterker maakt.. Even achter de praktijk kijken, naar wat er eigenlijk gebeurt.. Hier wel bemoediging bij nodig