Adem in, adem uit… ?

15 november 2020


Ben jij geduldig? Heb jij een lange adem? Hoe lang kun jij eigenlijk een lange adem hebben? Een lange adem hebben, is geduld hebben.

Een nog mooier woord voor geduld is: l a n k m o e d i g. Heb de moed om een lange adem te hebben.

God heeft buitengewoon veel moed om een lange adem te hebben. Als ik de geschiedenis van Israël lees in de Bijbel, gaat het bij mij vaak kriebelen. “Doe iets! Hou toch eens op met jullie gezeur”, wil ik dan het liefst roepen. Maar ja, ga zelf maar eens 40 jaar in een zandbak zitten, kijken of je dan ook nog blij kijkt en geduldig bent. 

God is buitengewoon lankmoedig.

Mozes had voor de tweede keer twee platte stenen gehakt. De eerste twee platte stenen had hij zelf kapot gegooid. Maar God was geduldig; Mozes mocht nog een keer langskomen. “Wees morgenochtend klaar en klim de berg Sinaï op. Kom daar bij Mij op de top van de berg.” (Exodus 34:2, BB) 

God sprak tot Mozes: “Ik ben de Heer! Ik ben vriendelijk en geduldig, liefdevol, vol medelijden en vol waarheid. Ik ben vriendelijk en goed voor duizenden mensen en vergeef hen hun slechtheid en ongehoorzaamheid.” (Vers 6 en 7

  • Adem Gods geduld in.
  • Adem Gods geduld uit.
  • Doe dat heel lang.

Stap voor stap helpt jouw geduldige Vader jou om steeds lankmoediger te wandelen in het dagelijks leven.

God houdt zoveel van je! Hij is ook met jou zo geduldig, waardoor jij geduldig kunt zijn met anderen. Wees mild voor jezelf en met anderen.

“En wat wil jij later worden als je groot bent?” 

“La n k m o e d i g!”

Zo blij dat je bestaat!

Wilma-handtekening-witteachtergrond

Ontdek meer berichten van Ik Wonder Jou

Wil je elke dag een bemoediging in je inbox? Meld je dan aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

Lees hier meer over Ik Wonder Jou.

Heb je vragen?

Samen in gesprek over Jezus en geloof.

Ik Wonder Jou is onderdeel van Jezus.nl. Naast het ontvangen van een dagelijkse bemoediging kun je je ook verdiepen in Jezus en geloof via een van onderstaande mogelijkheden. Zit er iets voor jou tussen?