Zeg ‘NEE’ tegen verleiding ?

22 januari 2021


Heb jij wel eens geroeid naar Engeland? Nee? Ik ook niet hoor. Te zwaar, te lang, te gevaarlijk… Kortom: niet te doen.

Maar het kan nog erger… Zwemmen naar de overkant. Ik las dit: “We hebben een team dat van Engeland naar Frankrijk zwemt en weer terug naar Engeland.”

Knap hoor, waar overnachten ze dan in Frankrijk? Wat blijkt? Ze tikken alleen de kust even aan en keren dan om…

Zou jij alleen de kust van Frankrijk aanraken? De verleiding om even aan land te gaan is groot. Acceptabel ook in mijn ogen. Je hebt het verdiend, toch? 

De verleiding in ons dagelijks leven om dingen te zeggen, te denken, te kijken, te doen die niet overeenkomen met Gods doel voor ons leven, is ook groot. 

Wij weten dat Gods ons geluk voor ogen heeft. (zie Jeremia 29:11) Hij heeft alles gegeven om ons een hoopvolle toekomst te geven: Zijn beloften, Zijn vergeving, Zijn aanmoedigingen, Zijn verhalen in de Bijbel over mensen zoals jij en ik die ook worstelden met verleiding. 

En toch? Ga ervoor. Frankrijk uitsluitend aanraken en terug. Dat was het doel van die zwemwedstrijd. Op weg naar de overwinning! 

“Laten we daarom alles uit ons leven wegdoen wat onze omgang met God in de weg staat, en alles waarin we God ongehoorzaam zijn. Het is alsof we een hardloopwedstrijd lopen die voor ons is uitgezet. We moeten geduldig tot aan het einde doen wat God van ons vraagt. 

Daarbij moeten we alleen op Jezus letten, want Hij is onze Leider. Hij wijst ons de weg en gaat voor ons uit. (…) Als jullie daaraan denken, zullen jullie niet moe worden en niet opgeven.” (Zie Hebreeën 12, BB)

Zullen we samen bidden? “Heer, we vragen Uw hulp om in ons dagelijks leven U voor ogen te houden. Als verleiding komt, kiezen we voor U als onze Leider in het leven. Wij vertrouwen U. Dankzij U zullen we niet opgeven. Amen.”

Zo blij dat je bestaat!

Wilma-handtekening-witteachtergrond

Ontdek meer berichten van Ik Wonder Jou

Wil je elke dag een bemoediging in je inbox? Meld je dan aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

Lees hier meer over Ik Wonder Jou.

Heb je vragen?

Samen in gesprek over Jezus en geloof.

Ik Wonder Jou is onderdeel van Jezus.nl. Naast het ontvangen van een dagelijkse bemoediging kun je je ook verdiepen in Jezus en geloof via een van onderstaande mogelijkheden. Zit er iets voor jou tussen?