Wil je tijd winnen? ?

IWJ Vasten-3-min

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | Wil je tijd winnen? ?

Wanneer een situatie onveranderbaar lijkt, lijkt bidden tijdverspilling. Als mijn dag al overvol is voordat ik eraan begin, lijkt tijd doorbrengen in gebed misschien nog wel een extra taak op mijn to do-lijst. Toch weet ik het zeker: Door te bidden verliezen we geen tijd, maar winnen we juist tijd!

Daniel had de gewoonte om drie keer per dag te bidden en al zijn gebeden hadden impact. Niet alleen op zijn leven, maar ook op zijn stad en zijn volk. “Toen Daniël van de nieuwe wet had gehoord, ging hij naar huis. De ramen van de bovenkamer van zijn huis waren open en keken in de richting van Jeruzalem. Drie keer per dag knielde hij daar neer. Dan bad hij tot zijn God en prees hij Hem. Dat deed hij nu ook, net zoals daarvoor.” (Daniël 6:11, BB)

Ik kan veel voorbeelden bedenken van wanneer de tijd nemen voor gebed resulteerde in iets moois. Op een dag in 2001, terwijl ik aan het bidden was, inspireerde de Heer me met het idee van evangelisatie op internet. Het werd de site ConnaitreDieu.com (IkZoekGod.nl) die vandaag de dag in meer dan 20 talen bestaat en meer dan 15 miljoen mensen heeft geholpen om het geloof in Jezus te ontdekken of uit te delen. Dit idee ontstond tijdens een tijd van gebed.

En een tweede voorbeeld: Terwijl ik de tijd nam voor gebed, legde God het op mijn hart om te bidden voor een persoon die ik 10 jaar eerder had ontmoet. Uit die eerste ontmoeting was niets voortgekomen. Deze persoon, Jean-Pierre Barry, had samen met zijn vrouw en een paar vrienden het grootste mediabedrijf in Europa opgericht, Euro Media. In mijn tijd met God begon ik te bidden voor hem en voor zijn vrouw, Chantal. En wat is er gebeurd? Het was Jean-Pierre die er alles aan deed om contact met mij op te nemen. We werden vrienden en richtten samen een christelijke groep genaamd ZeWatchers op, met als doel het goede nieuws via media te delen. Een echte Goddelijke versnelling!

Op het eerste gezicht verandert een eenvoudig gebed niet altijd veel. Onze problemen zijn niet gelijk opgelost op het moment dat we bidden, maar in de hemel gaat God aan het werk om te werken in ons voordeel. Stop niet met bidden, want je wonder komt eraan!

Ik nodig je uit om nu met me te bidden: “Heer, U heeft me al meerdere keren laten zien dat één gebed alles kan veranderen. Toch gooi ik soms de handdoek in de ring als dingen niet gaan zoals ik het wil. Help me om gebed als eerste toevlucht te hebben en daarin te volharden zonder me te richten op alle moeilijkheden. Help me om me alleen op U te richten. Voor U is alles mogelijk! Dank U, Heer, voor alles wat U in mijn leven gaat doen. In Uw naam, amen. “

Zo blij dat je bestaat!

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.