Wie schenkt, ontvangt

29 november 2020


Kun jij schransen?

Mijn kids waren klein. De chips bij de film zette ik in een gezellige schaal neer. Het gevolg: iedereen ging bunkeren, inhalen, schransen, en hup… de bak was leeg. Best grappig om naar te kijken, maar niet de bedoeling van saamhorig genieten van iets lekkers bij de film.

Wanneer ga je schransen? Als je bang bent, dat je tekort komt. Als jouw broer al zes handen chips naar binnen heeft gewerkt en jij nog keurig met één hand elk chipje een voor een oppeuzelt, ga je tekort komen…

Heb jij soms ook zo’n gevoel dat je tekort komt als je niet snel genoeg alles naar binnen schrokt? Als je niet snel genoeg alles naar jezelf toe haalt? Oftewel, ben jij soms ook bang dat je tekort komt?

Angst om tekort te komen, remt je verlangen om te delen.

God belooft in Zijn woord dat Hij je overvloedig zal geven wat je nodig hebt. Filippenzen 4:19 vertelt je: “Mijn God zal jou in alles overvloedig geven wat je nodig hebt. Want Hij geeft overvloedig omdat Hij Zelf overvloedig bezit. Hij geeft jou in Jezus Christus van zijn rijkdom.” (BB)

Weet jij wat je nodig hebt? Weet jij waar je hart naar verlangt? God weet het. Mag Hij het aan je geven, zodat jij meer dan genoeg kunt delen?

Wat gebeurt er als jij op de bank zit en je hebt vijf grote zakken chips? Dan is delen ineens niet moeilijk meer. Maar misschien zeg je: “De realiteit is dat ik geen overvloed heb. Integendeel…”

In jouw tekort wens ik je toe dat je Gods overvloed mag gaan ontdekken. Ik daag je uit om te zien wat je aan overvloed van God al hebt ontvangen! 

  • Zakken vol liefde
  • Zakken vol rust
  • Zakken vol moed
  • Zakken vol troost.

Zullen we samen danken? “Dank U dat er bij U meer dan genoeg is. U belooft ons dat U met ons wilt delen. Help mij, Heer, om niet zo bang te zijn dat ik door U wordt achtergesteld. Bang dat U het mij niet zult geven. Ik spreek uit in vertrouwen dat ook ik meer dan genoeg van U ontvangen mag! In Jezus’ naam, amen.”

En weet je: Geven is geweldig! Als je iets weggeeft, laat je daarmee zien dat je geen angst hebt om zelf te kort te komen.

Zo blij dat je bestaat!

Wilma-handtekening-witteachtergrond

Ontdek meer berichten van Ik Wonder Jou

Wil je elke dag een bemoediging in je inbox? Meld je dan aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

Lees hier meer over Ik Wonder Jou.

Heb je vragen?

Samen in gesprek over Jezus en geloof.

Ik Wonder Jou is onderdeel van Jezus.nl. Naast het ontvangen van een dagelijkse bemoediging kun je je ook verdiepen in Jezus en geloof via een van onderstaande mogelijkheden. Zit er iets voor jou tussen?