Wie mis jij?

02 november 2020

Wie mis jij het meest? 

Ik mis mijn vader. Ik mis de momenten waarop we samen zo heerlijk konden lachen. Er is niemand met wie ik zo makkelijk en snel compleet de slappe lach kon hebben als met mijn vader. Als hij ging schaterlachen rolden de tranen steevast over zijn wangen. Ik mis zijn blauwe pretogen en het niet meer uit zijn woorden kunnen komen van plezier. 

Dat mis ik. 

En jij? Wat mis jij? Wie mis jij? 

Vandaag is het ‘Allerzielen’. In de Katholieke kerken worden de overledenen op deze dag herdacht. Dit soort tradities geven structuur aan het leven. Ze brengen verdieping in momenten waarop je geneigd bent om door te stomen in de waan van de dag. Tradities helpen om toch even stil te staan bij de essentie van jouw bestaan.

Vandaag worden dus veel mensen herdacht. Hun leven is voorbij. Jouw leven ligt nog voor je, ook al voelt dat misschien niet altijd zo. Misschien voel je je te oud, misschien voel je je niet goed genoeg… Weet dan dat je alsnog tot zegen kunt zijn van anderen!

God wil je vandaag een steuntje in de rug geven. Hij zegt tegen jou: “Ik bemoedig je in al je moeilijkheden. Daardoor kun jij ook weer andere mensen bemoedigen die in moeilijkheden zijn. Bemoedig hen met dezelfde bemoediging waarmee jij zelf ook door Mij bent bemoedigd.” (naar 2 Korintiërs 1:4, BB)  

Ik wens je zo toe dat je kunt genieten, al is het maar van de eenvoudige dingen in het leven. In het Bijbelboek Prediker moedigt God je ook aan om van dagelijkse dingen te genieten. Kijk maar naar de volgende tekst uit Prediker 9.

“Geniet dus maar van je eten en drinken en wees vrolijk. Want dan doe je wat God heeft bedoeld.” (Prediker 9:7, BB)  

Wie mis jij? Mis in jouw gemis Gods doel voor jouw leven niet.

Zullen we samen bidden? “Lieve Heer, ik mis sommige geliefden intens. Help mij om te blijven genieten van wat U mij geeft. In Jezus’ naam, amen.”

Zo blij dat je bestaat!

Wilma-handtekening-witteachtergrond

Ontdek meer berichten van Ik Wonder Jou

Wil je elke dag een bemoediging in je inbox? Meld je dan aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

Lees hier meer over Ik Wonder Jou.

Heb je vragen?

Samen in gesprek over Jezus en geloof.

Ik Wonder Jou is onderdeel van Jezus.nl. Naast het ontvangen van een dagelijkse bemoediging kun je je ook verdiepen in Jezus en geloof via een van onderstaande mogelijkheden. Zit er iets voor jou tussen?