Wees niet langer bang! ?

20200206 Bidden voor je gezin-5

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | Wees niet langer bang! ?

Ken je het verhaal over de dochter van Jaïrus? Als Jaïrus naar Jezus gaat om Hem te vragen om gebed voor zijn dochter, krijgt hij verschrikkelijk nieuws: “Op dat moment kwam er iemand van het huis van Jaïrus. Hij zei tegen Jaïrus: “Uw dochter is gestorven. U hoeft de Meester niet meer te storen!” Maar Jezus hoorde het en zei: “Wees niet bang, maar geloof! Dan zal ze worden gered.”’ (Lukas ‭8:49-50‬, ‭BB‬‬)  

Wanneer moeilijkheden op onze deur kloppen, kunnen we verlamd raken door angst. Jezus schrikt niet van onze menselijke angstreactie als we onbekende dingen meemaken, als we te maken krijgen met grote rampen, als we vreselijk moeten lijden of als ons lichaam beschadigd raakt door ernstige ziektes. Jezus begreep de angst van deze man en Hij begrijpt ook jouw angst. 

Luister niet naar de stem die zegt: “Het heeft geen zin om de Meester te storen.” Luister niet naar de stem die je vertelt dat Jezus je niet hoort, dat Hij niet naar je luistert, dat Hij niet geïnteresseerd is in je situatie of dat het al te laat is. 

Jezus houdt van je. Hoe kan Hij je dan negeren? 

Ik nodig je uit om je op Jezus te richten en alles met Hem te delen waarover je je zorgen maakt. Hier zijn een aantal praktische voorbeelden:

  • Maak een lijst van alle dingen waarover je je zorgen maakt. Bid ervoor en dank God.
  • Lees elke ochtend hardop teksten voor die gaan over Gods trouw.  (Klik hier om een aantal Bijbelverzen over Gods trouw te lezen.)
  • Neem de tijd om God te aanbidden en verklaar Zijn grootheid, juist als je in een moeilijke situatie zit.

Wees niet bang, Jezus is bij je. Ik nodig je uit om nu met mij te bidden: “God, ik weiger om nog bang te zijn. Ik weiger om twijfel en angst me nog te laten verlammen. Ik ben Uw kind en ik ben geboren om Uw aanwezigheid en wonderen te mogen ervaren. Deze situatie waar ik nu in zit (benoem de situatie) is moeilijk voor me, maar ik vertrouw helemaal op U en ik weet dat U me hoort. Ja, ik weet dat Uw blik op mij gericht is. Dank U dat U altijd op een wonderbaarlijke manier ingrijpt en dank U voor de vrede die U in mijn hart legt. Ik aanbid U en ik hou van U, Jezus.” 

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.