Wat staat er op jouw verlanglijstje?

05 december 2020


“Hoor wie klopt daar kind’ren?” Mijn kids zaten onder de tafel. Ze wisten dat het ‘kloppen’ zou komen. Mijn schatjes waren dan gespannen tot op het bot. Dit is dé avond der avonden. Als er hard geklopt gaat worden, rennen we naar de voordeur en kijken… “Ahhh… niets… Er zijn geen cadeautjes voor ons afgegeven. Wat erg!”

Soms wordt er op de deur van ons hart geklopt. We horen het, rennen rondjes en zijn teleurgesteld als we niet ontvangen wat we verwachten. Ben jij teleurgesteld? Het goede, mooie, sprookjesachtige leven lijkt aan jouw deur voorbij te gaan. Jij hebt pech. Je wordt opnieuw overgeslagen bij het uitdelen van de cadeautjes. Ken je dat gevoel? 

God is geen sinterklaas… Maar misschien wil je toch dat Hij op 5 december jouw wensen bij de voordeur aflevert… 

God moedigt je aan om in gebed aan Hem te vertellen waar je naar verlangt. In de Bijbel lezen we: “Maak je nergens zorgen over, maar vertel in gebed aan God wat je nodig hebt. Dank Hem ook voor alles.” (Filippenzen 4:6, BB)

En dan? Wat gebeurt er dan? Gaat God jouw verlanglijstje als een checklist af? 

  • Mijn zoon/dochter vraagt om rust – check, in de zak
  • Mijn zoon/dochter vraagt om geld – check, in de zak
  • Mijn zoon/dochter vraagt om een nieuw huis – check, in de zak

We lezen in Filippenzen dat God je iets geeft dat al het andere op je verlanglijstje overstijgt, namelijk: BESCHERMING met Zijn VREDE. 

“Dan zal de vrede van God, die wij met geen mogelijkheid kunnen begrijpen, jullie hart en jullie gedachten beschermen in Jezus Christus.” (Vers 7, BB)

Vraag God en ontvang vrede. Vrede die je hart en je gedachten beschermen.

Check!

Zullen we Hem samen danken? “Heer, mijn leven is veilig bij U. Dank U voor Uw diepe vrede in mijn binnenste die mijn hart en gedachten beschermen. Wat een cadeau! Amen.”

En dan nog even terug naar het begin van mijn verhaal: Gelukkig klopte onze buurman nog een keer. Een grote jute zak vol cadeautjes stond voor de deur. Ik wens je toe dat God jou de komende tijd bijzonder gaat verrassen!

Zo blij dat je bestaat!

Wilma-handtekening-witteachtergrond

Ontdek meer berichten van Ik Wonder Jou

Wil je elke dag een bemoediging in je inbox? Meld je dan aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

Lees hier meer over Ik Wonder Jou.

Heb je vragen?

Samen in gesprek over Jezus en geloof.

Ik Wonder Jou is onderdeel van Jezus.nl. Naast het ontvangen van een dagelijkse bemoediging kun je je ook verdiepen in Jezus en geloof via een van onderstaande mogelijkheden. Zit er iets voor jou tussen?