Waar komt het water in oases vandaan?

IWJ 8.16-min

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | Waar komt het water in oases vandaan?

Oases liggen in de woestijn. Heb je jezelf ooit afgevraagd waar het water in oases vandaan komt? Deze watermassa’s worden gevoed door natuurlijke ondergrondse bronnen of putten die door mensen zijn gegraven. Als de bron of put opdroogt, verdwijnt de oase uiteindelijk.

Een oase wordt enorm gewaardeerd, vooral door de omgeving. Dat maakt het zo zichtbaar, onmisbaar en aantrekkelijk. Wie zal weigeren om in de droogte bij de oase te zijn en de dorst te lessen?

Je bent niet per toeval waar je bent. Jij bent deze oase en jouw bron is Gods aanwezigheid! Dit is wat de Bijbel zegt, ook over jou: “En Ik zal jullie aldoor leiden. Ik zal jullie te drinken geven als jullie dorst hebben. Ik zal jullie lichaam weer sterk maken. Dan zullen jullie lijken op een waterrijke tuin, op een bron die altijd water geeft.” (Jesaja 58:11, BB)

Jouw collega’s, vrienden of familie bevinden zich misschien op dit moment in een dorre, woestijnachtige situatie. God is Degene die jou vult met leven, Die jou een zegen maakt in het leven van deze mensen, zoals een oase in de woestijn!

Ontwikkel je relatie met God en leer Zijn stem verstaan. Dompel jezelf onder in Zijn Woord en laat je vullen met Zijn liefde. Degenen die dorsten naar vrede en waarheid zullen naar je toekomen en je kunt hen vertellen over de God van liefde, over de Bron van leven die nooit opdroogt! Zijn vrede is altijd bij je.

Ik nodig je uit om met me mee te bidden: “Heer, maak me gevoeliger voor Uw stem en Uw Heilige Geest. Laat Uw leven elke dag in mij stromen zodat ik vol ben van U, Uw liefde en Uw genade. Ik kies ervoor om een zegen te zijn voor al deze mensen om mij heen! In de naam van Jezus, amen.”

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.