Vast en bid!

IWJ Betrokkenheid-7

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | Vast en bid!

Vandaag praten we voor de laatste keer over de manieren om Gods betrokkenheid te ervaren. Lees ze hier allemaal nog eens terug.  

Heb je je weleens helemaal teruggetrokken om alleen met God te zijn? Dat is namelijk een van de manieren om Gods betrokkenheid te ervaren.

Toen Jezus begon met vasten in de woestijn, was Hij gevuld met de Geest. Hij verliet de woestijn gevuld met de kracht van de Geest! (zie Lucas 4:14, BB)  “Jezus ging terug naar Galilea, vol van de kracht van de Heilige Geest.” 

Tijdens het bidden en vasten bewegen er dingen in je leven, ook al lijkt dat soms niet zo. Overwinningen worden bereikt, strijd wordt gewonnen, onnodige strijd wordt ontweken en Gods leiding en ideeën worden duidelijk. Jezus leert ons dat strijd soms alleen wordt overwonnen door te vasten en te bidden. God spreekt op hele bijzondere en creatieve manieren tegen ons, vind je niet? 

Dus: De zevende en laatste manier om Gods betrokkenheid te ervaren is door tijd met alleen God door te brengen. Wanneer je tijd neemt om naar God te luisteren helpt het je om Zijn stem beter te verstaan. Vandaag moedig ik je aan om tijd in te plannen om met God te zijn. God laat zichzelf altijd aan jou zien tijdens deze tijd met Hem.

Ik bid dat je dag gezegend zal zijn! 

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

2 reacties

  1. Cannoot Luc op 2 december 2019 om 10:02 am

    Goedemorgen!
    Bedankt voor weer een bemoedigende tekst. Ik kan alleen maar beamen dat tijd alleen met
    de Here God doorbrengen, zalig is.

    Waar ik het na 22 jaar bekering nog altijd moeilijk mee heb, is het vasten.
    Ik heb de indruk dat de meesten het, ook in deze tekst merk ik dat op, ongenuanceerd praten over ‘vasten’.
    Wat de Here Jezus en Zijn hemelse vader daarover denken, vinden we in de Bijbel.
    Maar is het niet zo, dat iedere gelovige voor zichzelf dient uit te maken hoe hij/zij het begrip ‘vasten’ invult? En ook hier geldt volgens mij: met een blij hart en niet opgedrongen.
    Wat ik erover gehoord heb, komt bijna altijd neer op wat de predikant over dit onderwerp denkt. En dat is: niet eten, veel drinken en bidden.
    En wat met gelovigen die dat lichamelijk gewoonweg niet aankunnen?
    Ik kan nog lang doorgaan .
    Echter, het is er mij alleen om te doen meer duidelijkheid te verkrijgen. Niet slechts voor mezelf maar voor iedere gelovige die met dezelfde vragen worstelt. We leven tenslotte niet alleen voor onszelf!
    Ik kijk uit naar uw reactie.
    In Hem verbonden.
    Luc