Soms is iets onvergeeflijk!

21 februari 2023

Als jouw taart wordt opgegeten, heb je wel wat spierballen nodig om te vergeven, toch?

De taart stond in het midden op de salontafel en ‘lachte’ ons toe. Het was feest. De slagroom bolde zich boven de oranje crèmelaag uit. De chocoladeblaadjes stonden parmantig op de hoogste toppen van de taart. Een pronkstuk en zeker minstens zo lekker. We hadden er zin in. Dit is onze dag!

Terwijl ik niet keek, keek Coco, onze hond, naar de taart…
Hoe lang het heeft geduurd voordat hij de hele taart had opgegeten weet ik niet, maar hier en daar lag nog een restje slagroom. Hap-slik-weg!

Ik keek Coco aan, maar Coco durfde mij niet meer aan te kijken. Zijn staart stopte met kwispelen en verdween tussen zijn achterpoten.

In de bijbel lezen we in het boek Ezra dat het volk niet had geluisterd naar God. Ezra schaamde zich diep. Hij durfde God niet meer aan te kijken.

“Toen knielde ik in mijn gescheurde kleren op de grond. Ik stak mijn handen op naar mijn Heer God en zei: “Mijn God, ik schaam me zó diep, dat ik niet naar U omhoog durf te kijken. Want al onze verkeerde daden stapelen zich op tot aan de hemel. We zijn heel erg schuldig.” Ezra 9:5-6 BB

Heb jij soms ook het gevoel dat je God niet onder ogen durft te komen. Dat je het te bont hebt gemaakt. Je hebt ‘de hele taart opgegeten’…
Dan heb ik goed nieuws voor je :

“Door het geofferde bloed van Jezus kunnen we nu dus zonder vrees en vol geloof het hemelse heiligdom binnengaan.” Hebreeën 10:19 BB

Jezus heeft de straf die wij verdienen,
voor ons gedragen.
Je bent vergeven.
Je bent vrij van schuld.

Durf dus altijd naar God te gaan. Altijd. Durf Hem aan te kijken.

Zullen we samen bidden:
‘Dank U wel, dat U mij heeft vergeven. Ik voel mij soms zo schuldig, maar mag weten dat ik niet meer schuldig ben, dankzij Uw vergeving. Zo bijzonder. Een wonder! Amen.’

Zo blij dat je bestaat!

Wilma-handtekening-witteachtergrond

Ontdek meer berichten van Ik Wonder Jou

Wil je elke dag een bemoediging in je inbox? Meld je dan aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

Lees hier meer over Ik Wonder Jou.

Heb je vragen?

Samen in gesprek over Jezus en geloof.

Ik Wonder Jou is onderdeel van Jezus.nl. Naast het ontvangen van een dagelijkse bemoediging kun je je ook verdiepen in Jezus en geloof via een van onderstaande mogelijkheden. Zit er iets voor jou tussen?