Ontvang vandaag Gods kracht en liefde

20200317 Extra-4 11.25

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | Ontvang vandaag Gods kracht en liefde

De afgelopen dagen en weken hebben wereldwijd in het teken gestaan van angst en onrust. Het coronavirus is het enige waar media en politici over praten deze dagen. Maar hoe reageer je als christen op dit alles? Ik bid dat de teksten in deze e-mail je bemoedigen en vullen met moed en hoop. Want: “God heeft ons geen geest van angst gegeven, maar een geest van kracht, liefde en zelfbeheersing.” (2 Timoteüs 1:7, BB)

In Psalm 34:5 lezen we: “Ik riep tot de Heer en Hij antwoordde mij. Steeds als ik bang was, heeft Hij mij gered.”

Ik wil vooral je aandacht vestigen op het woord ‘steeds’. Dit betekent namelijk dat Hij je redt, iedere keer dat angst of onrust je leven binnendringt. 

We hoeven dus niet bang te zijn. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan… Hoe is het mogelijk om nooit angst te ervaren… Ook niet over financiële zorgen? Over ziekte? Over ruzies? Over het coronavirus? 

Ik wil graag een uitspraak met je delen die je diep in je binnenste mag geloven en mag uitspreken: “Ik ben verlost van alle angst. Ik ben nergens bang voor.”

Dat is namelijk de belofte die God vandaag over je uitspreekt: je bent bevrijd van angst! Het heeft geen macht meer en houdt je niet langer vast! En dit is waarom:

  • Bij twijfels spreekt God tot je hart en versterkt Hij je door Zijn almachtige kracht. Je zult niet beven.
  • Bij zorgen schenkt Hij je Zijn vrede die alle verstand te boven gaat. Je bent onwankelbaar.
  • Bij onzekerheden leidt en adviseert Zijn Geest je. Je neemt goede beslissingen.
  • Bij angst en onrust verzekert Hij je dat Hij er is en je nooit zal verlaten. Je bent beschermd tegen chaos.

Gisteren keken we al naar Psalm 91, en vandaag wil ik deze verzen nogmaals uitlichten: “Je hoeft niet bang te zijn. Niet voor gevaren die je ‘s nachts bedreigen. Niet voor pijlen die overdag op je afgeschoten worden. Niet voor ziekte die in het donker op je loert. Niet voor de dood die je midden overdag aanvalt. Al sterven de mensen om je heen bij duizenden of tienduizenden, jou zal niets overkomen.” (Vers 5-7, BB)

Omdat je God zoekt en op Zijn Woord vertrouwt, zal angst vluchten. Het verlaat je leven, in de naam van Jezus! Je kunt er zeker van zijn dat God de beloften in Zijn Woord nakomt.

“Maak je nergens zorgen over, maar vertel in gebed aan God wat je nodig hebt. Dank Hem ook voor alles. Dan zal de vrede van God, die wij met geen mogelijkheid kunnen begrijpen, jullie hart en jullie gedachten beschermen in Jezus Christus.” (Filippenzen 4:6-7, BB)

Prijs God vandaag voor Zijn overwinning op alle angst, onzekerheid en onrust!

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

3 reacties

  1. Gea op 17 maart 2020 om 6:59 am

    Lieve allemaal,bij deze wil ik jullie bedanken voor de mail die jullie mij elke dag sturen.
    Ze zijn altijd zeer bemoedigend.

    Wens jullie Gods zegen toe!!



  2. Ronosoewirjo.Alice op 23 maart 2020 om 9:39 am

    Dankje wel
    Ik geniet van jullie bemoediging
    God alle eer aan u



    • Wendy op 3 juni 2021 om 1:56 pm

      Bedankt amen