Ontploffingsgevaar!

29 oktober 2020

Ontplof jij wel eens? Wat? Nog nooit ontploft? Never nooit? Nooit uit je dak gegaan? Nooit woedend geworden, terwijl je ook enigszins genuanceerd had kunnen zeggen dat het je niet aanstond?

Jezus ontploft ook. Hij ontploft midden op het tempelplein!

Hij is boos. Dat is duidelijk. De plaats waar mensen God kunnen ontmoeten, is een ‘winkelcentrum’ geworden. Hij ziet hoe kooplieden hun waar aanprijzen en hoe geld wordt geteld.

Misschien denk je: “Hij had Zijn dag niet.” Maar Jezus is een stabiel persoon. Hij heeft altijd Zijn dag…

Hij ontploft niet zomaar. Bovendien was Hij met veel ‘Hosanna’ gejuich net daarvoor Jeruzalem binnengehaald. Het was een bijzonder moment. En toen ging Hij de tempel binnen…

Matteüs 21:12: “Jezus ging naar de tempel. Hij ging het tempelplein op en joeg iedereen weg die daar [ dieren ] aan het kopen of verkopen was. Hij gooide de tafels van de geldwisselaars om en de stoelen van de mannen die duiven verkochten.” (BB) 

Jezus wist hoe belangrijk het huis van Zijn Vader was. Een thuis voor iedereen die zoekt naar vervulling, verlossing en vrede. Dat mag hoe dan ook niet verlaagd worden tot een plaats waar mensen geld en materie verheffen boven dat wat echt belangrijk is.

Ik daag je uit om je hart te bewaren voor wat echt belangrijk is. Gooi de boel omver als dat nodig is!

Frustratie kan leiden tot verandering. Jouw hart weet wat belangrijk is. Ga daarvoor. Soms is ontploffen het beste antwoord: “Nu is het genoeg!”

Spreek uit: “Ik wil God liefhebben boven alles. Boven alle kraampjes met spullen om mij heen. Ik gooi de boel om en geef die materie een nog lagere plek, namelijk de grond.”

Laat God regeren in jouw leven, zoals ook deze mooie Psalm zegt: “De Heer regeert. Hij heeft de hoogste macht. Hij is de machtigste Koning. Daardoor staat de wereld stevig.” (Psalm 93:1, BB) 

Zullen we samen bidden? “Help mij, Heer, om mijn heilige huisjes omver te gooien, zodat U de hoogste plaats kunt innemen. In Jezus’ naam, amen.”

Samen met God kom je je boosheid te boven!

Zo blij dat je bestaat!

Wilma-handtekening-witteachtergrond

Ontdek meer berichten van Ik Wonder Jou

Wil je elke dag een bemoediging in je inbox? Meld je dan aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

Lees hier meer over Ik Wonder Jou.

Heb je vragen?

Samen in gesprek over Jezus en geloof.

Ik Wonder Jou is onderdeel van Jezus.nl. Naast het ontvangen van een dagelijkse bemoediging kun je je ook verdiepen in Jezus en geloof via een van onderstaande mogelijkheden. Zit er iets voor jou tussen?