Mus

22 augustus 2022

Elk vogeltje zingt, zoals het gebekt is.

Deze zin stond op mijn basisschoolrapport.
En ik vond hem zo stom! Wat heeft de bek van die vogel met mijn cijfer voor aardrijkskunde te maken?

De Bijbel staat ook vol uitspraken over vogels.
Ik wens je vanuit heel mijn hart toe dat ze je mogen bemoedigen. Dat je zult inzien hoeveel moeite God neemt om jou en mij te helpen om te begrijpen wie Hij is.
Als je God beter leert kennen, zul je vol raken van Zijn liefde en zal je geloof groeien.

Onze grote God wil ons helpen om ons kleine geloof te vergroten.

Hij vergelijkt ons met een musje.
Dit grijs-bruine vogeltje valt niet op.
Maar laat me jou vandaag bemoedigen, ik heb prachtige teksten in de Bijbel gevonden over mussen.

‘Jullie weten toch dat twee mussen voor maar één muntje worden verkocht? Toch zal niet één mus doodgaan zonder [ dat ] jullie Vader [ het toestaat ]. Ook weet Hij zelfs precies hoeveel haren jullie op je hoofd hebben. Wees dus niet bang, want jullie zijn belangrijker dan een heleboel mussen bij elkaar.’ Matteüs 10:29-31 BB

‘Zelfs mussen en zwaluwen vinden dicht bij U een plekje om te wonen. Vlak bij uw altaar bouwen ze een nest voor hun jongen, dicht bij U, Heer van de hemelse legers, mijn Koning en mijn God.’ Psalmen 84:4 BB

‘Jullie weten dat vijf mussen worden verkocht voor maar twee muntjes. Maar niet één van die mussen is door God vergeten.’ Lukas 12:6 BB

Mocht je vandaag een mus voorbij zien vliegen, vlieg er achteraan en bewonder.
Jouw Hemelse Vader bewondert jou. Hij heeft je geschapen zoals je bent. Hij ziet jou vliegen. Vliegen door je dag, je to-do-lijst, je uitdagingen en je vrolijke momenten. Hij vliegt met je mee en vertelt je in elke vlucht: ‘Maak je geen zorgen!’

Zo blij dat je bestaat!

Wilma-handtekening-witteachtergrond

Ontdek meer berichten van Ik Wonder Jou

Wil je elke dag een bemoediging in je inbox? Meld je dan aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

Lees hier meer over Ik Wonder Jou.

Heb je vragen?

Samen in gesprek over Jezus en geloof.

Ik Wonder Jou is onderdeel van Jezus.nl. Naast het ontvangen van een dagelijkse bemoediging kun je je ook verdiepen in Jezus en geloof via een van onderstaande mogelijkheden. Zit er iets voor jou tussen?