Mis de trein niet!

20200127 14.5

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | Mis de trein niet!

Heb je ooit de trein, bus of de tram gemist? Misschien een keer toen je ‘s ochtends op weg naar je werk was? Of toen je op weg was naar een belangrijke vergadering? Waar je ook heen wil, het is nooit fijn om te laat te komen. Laat me je een kort verhaaltje vertellen…

Een dame stond op het perron. Zij hoorde de volgende oproep: “De trein komt er aan. Let op het opstapje.” Maar ze zag helemaal geen trein…! Ineens realiseerde ze zich dat ze al die tijd op het verkeerde perron had staan wachten. Ze wist precies waar ze naartoe wilde, maar ze stond gewoon op het verkeerde perron.

Er is één ding dat alle mensen gemeen hebben. Op een dag zullen we allemaal onze Schepper ontmoeten. De vraag die ik je vandaag zou willen stellen is deze: Weet je zeker dat je op het juiste perron wacht?

De Bijbel zegt dat er na de dood twee mogelijke bestemmingen zijn: De hemel of de hel.

Jezus zegt, “IK BEN  de weg en de waarheid en het leven. Alleen door Mij kun je bij de Vader komen.” (Johannes 14:6, BB) 

Er is maar één weg naar de Vader, naar het eeuwige leven, en dat is Jezus. Hij leefde een volmaakt leven en droeg de straf voor onze zonden. (Jesaja 53:4) Jezus is de weg, de waarheid en het leven. Degene die Jezus als Redder hebben aanvaard en Hem tot Heer van hun leven hebben gemaakt, zullen voor altijd met Hem leven. 

Ik hoop dat jij de eeuwigheid met God doorbrengt, daar waar geen tranen of geen verdriet meer zijn. (Lees erover in Openbaring 21:4)

Sta jij op het juiste perron? Heb jij Jezus tot je Redder, je Heer gemaakt? Wil je dat vandaag doen? Dan nodig ik je uit om samen met mij te bidden: “Jezus, ik weet dat ik tegen U gezondigd hebt. Dank U dat de prijs voor mij heeft betaald. Ik geloof dat U gestorven en weer opgestaan bent en dat U al mijn zonden heeft vergeven. Ik vertrouw op U en kies ervoor om U de Redder en Heer van mijn leven te maken. Dank U, Jezus, dat U mij gered heeft en mij vergeeft. In Jezus’ naam, amen.”

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.