Machtig… om ons te geven wat we nodig hebben

20200103 Gods Macht 3

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | Machtig… om ons te geven wat we nodig hebben

Gisteren hadden we het over de kracht van Gods Woord en dat God altijd alles doet wat Hij zegt; dat heeft alles te maken met beloftes. In de Bijbel staan er wel duizenden…

Veel van Gods beloftes hebben geen voorwaarden, vooral niet wanneer het gaat over het zorgen voor ons. Hier is een bijzondere belofte die ik iedere dag ervaar:

‘Mijn God zal jullie in alles overvloedig geven wat jullie nodig hebben. Want Hij geeft overvloedig omdat Hij Zelf overvloedig bezit. Hij geeft ons in Jezus Christus van Zijn rijkdom.’ (Filippenzen ‭4:19‬, ‭BB‬‬)  

Vooral de woorden “omdat Hij zelf overvloedig bezit” raken me. Wanneer God ons geeft wat we nodig heeft, laat Hij ons zijn buitengewone creativiteit zien! 

  • Hij antwoordt ons meestal op onverwachte manieren: het tegenovergestelde van wat wij zouden verwachten. Dat gebeurde ook bij Petrus toen Jezus hem vertelde dat hij het net aan de rechterkant van de boot uit moest gooien. (zie Johannes 21:6-11)  
  • God geeft ons meestal meer dan we nodig hebben: de discipelen verzamelden twaalf manden vol met eten dat nog over was nadat Jezus duizenden mensen te eten had gegeven met alleen vijf broden en twee vissen. (zie Markus 6:43)  
  • God gebruikt de meest bijzondere middelen, zoals in het verhaal van de arme weduwe: met één kruik olie kon ze al haar schulden afbetalen en had ze nog genoeg over voor haarzelf en haar twee kinderen. (zie 2 Koningen 4:1-7)  

Wanneer God onze gebeden beantwoordt laat Hij ons Zijn rijkdom en grootheid zien, door Zijn oneindige vrijgevigheid en genade. 

God weet dat we dat we ons soms snel zorgen maken. Soms hebben we gedachten als: “Hoe kan ik ooit mijn schulden afbetalen, de koelkast vullen, mijn familie gelukkig maken?” Geldt dat voor jou?

Daarom herinnert God je eraan dat Hij voor je zorgt. Zijn rijkdom is oneindig, alles is van Hem. Maak je dus geen zorgen, maar verwacht dat je verrast zal worden door Gods plan, dat veel groter is dan je verwachtingen. Wanneer Hij zegt dat Hij je alles zal geven wat je nodig hebt, doet Hij dat ook!

Elke dag is Gods genade weer nieuw voor jou, omdat Zijn rijkdom oneindig is. God is een rijke en grote God!

Geniet van deze prachtige dag in Zijn aanwezigheid! 

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

2 reacties

  1. Gerard op 3 januari 2020 om 9:28 am

    Eric en Wilma, via mijn vriendin krijg ik regelmatig teksten onder ogen, die mij bemoedigen en die mij aansporen om weer meer in de bijbel te lezen. Merk ook dat als je zelf meer in de bijbel leest,, je er zelf ook voller van bent om het te delen met anderen.
    Gerard de Ruiter



  2. Corine op 3 januari 2020 om 11:08 am

    Wat een mooi cadeautje
    Heerlijk Broodje ” gezond”
    Fijn deze te lezen en in mij door te laten ” herkauwen ”

    Dank jullie wel

    Dat de Here Jezus nog veeeel “Broodje gezond” mogen uitdelen. Zijn Woord keer nooit ledig terug