Machtig… in Zijn vrijgevigheid

20200105 Gods Macht 5

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | Machtig… in Zijn vrijgevigheid

We hebben het de afgelopen dagen gehad over Gods macht en kracht. Heeft het al iets in je leven veranderd?

Vandaag wil ik het met je hebben over Gods vrijgevigheid, zoals de Bijbel benadrukt: “Ze hadden God wel kúnnen kennen. Want Hij heeft hun laten zien wat ze van Hem moeten weten. Want Gods eeuwige kracht en goddelijkheid zijn te zien in de natuur. Dat is altijd al zo geweest, vanaf het moment dat de aarde werd gemaakt. [ Maar ze wíllen God niet kennen. ] Daarom hebben ze geen excuus [ dat ze God niet dienen ].” (Romeinen ‭1:19-20‬, ‭BB‬‬)

God is overal. Hij is aanwezig in alles wat Hij gemaakt heeft:

  • In mensen, de “wonderlijke creaties”
  • In alle planten en dieren, alle duizenden soorten
  • In micro-organismen
  • In de ontelbare sterren
  • In de oceanen, rivieren en meren, met hun miljarden kubieke meters water

Uit liefde voor jou maakte God een rijke en vruchtbare aarde, vol met alles wat jij nodig hebt. Net zoals Adam en Eva, mag jij Gods vrijgevigheid, creativiteit en volmaaktheid zien in Zijn schepping. 

Door Jezus’ offer ben jij een directe erfgenaam van deze vrijgevige en goede God geworden! Je mag echt genieten van het overvloedige leven waarvoor Jezus kwam! 

God wil in alles in je leven vrijgevig voor je zijn. Deuteronomium 28 laat dat zo goed aan ons zien. God is almachtig en zegent en vult jou daarom met allerlei soorten zegeningen.

Ik nodig je uit om in Zijn aanwezigheid te zijn en Hem te aanbidden, “Almachtige God, vergeef mij alstublieft dat ik soms aan Uw vrijgevigheid twijfel. Ik wil U danken dat U mij toegang geeft tot al Uw rijkdommen: geestelijk, lichamelijk en materialistisch. En dank U dat U me eraan herinnert dat alles door U gemaakt is, alles is van U. Ik aanbid U voor wie U bent! In Uw naam, amen.”

Aanbid God voor wie Hij is en voor wat Hij doet, dan zul je zien dat de deuren van de hemel voor je open zullen gaan. 

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.