Laat je ‘to-do lijst’ aan Jezus over!

IWJ 8.28-min

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | Laat je ‘to-do lijst’ aan Jezus over!

Veel mensen gebruiken to-do lijstjes. Ze schrijven alles wat gedaan moet worden in een agenda, maken notities of schrijven het snel ter herinnering op de achterkant van een bonnetje.

Bijvoorbeeld boodschappen doen, de kinderen naar de training brengen, naar de tandarts gaan, enzovoorts. Er is natuurlijk nog veel meer dan dat. Soms bestaan ​​onze dagen uit ogenschijnlijk eindeloze lijsten met dingen om te doen, maar dit zegt de Bijbel over deze dag: “Deze dag is door de Heer gemaakt. Laten we daar blij over zijn!” (Psalm 118:24, BB)

Deze dag is een cadeau! Het is alles wat jij besluit er van te maken. Jouw houding kan je in Gods vrede houden of je er juist vanaf houden.

Als je vandaag ineens wordt opgeschrikt door onverwachte veranderingen, reageer er dan op in vreugde en dankbaarheid. Houd je ogen ogen op God gericht, op Zijn plan. Hoewel het misschien niet is wat je je had voorgesteld, is het misschien wel het allerbeste voor jou!

Bid dit met mij: “Heer, dit is de dag die U hebt gemaakt; Ik zal me verheugen en daar blij over zijn. Ik wil me verheugen in alles wat er vandaag en morgen gaat gebeuren. Ik geloof en weet dat U het beste voor mij wilt en en ik verwacht vol vreugde Uw ‘Goddelijke afspraken’. In Uw naam, amen.”

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

1 reactie

  1. Ineke Hofstede op 27 mei 2019 om 9:41 pm

    Alsnog ff mooi om te delen denk ik:

    Die ochtend werd ik om zes uur wakker gebeld. We hebben een eigen marktbedrijf en er was personeel uitgevallen. Ik had een dikke to do list want mijn dochter werd 21 die maandag ….
    Ik baalde dus flink maar je laat je man natuurlijk niet in de steek. Ik las nog even de mail en zie daar: een prachtige bemoediging voor mij. Ik pakte een mooie Cd voor onderweg en ging fluitend/zingend de dag tegemoet en de to do list heeft zich wel opgelost. Superblij met de stukjes die jullie sturen!
    Een wat late reactie maar ik had het met wat vriendinnen erover vnvd hoe God in ons leven Zich laat zien