Laat Gods golven van liefde over je heen stromen!

IWJ dis-7-min

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | Laat Gods golven van liefde over je heen stromen!

Ik zeg tegen mezelf: “Waarom ben je zo treurig? Waarom ben je zo onrustig? Vertrouw op God! Hem zal ik prijzen. Hij is mijn Redder, Hij is mijn God!” Ik voel me erg verdrietig. Daarom denk ik aan U, hier in het gebied van de Jordaan en de Hermonbergen [ vér van uw huis ]. (zie Psalm 42:6-7, BB) 

Soms is ons leven als een woestijn, dan zitten we gevangen tussen twee zandduinen en is er geen voorziening in de buurt. Het voelt dan alsof ons probleem ons zal verbranden als we geen schaduw kunnen vinden.

Maar het goede nieuws is dat God een rivier maakt in de woestijn: “En de engel liet mij een rivier zien van water dat levend maakt. Het water was zo helder als kristal. Het stroomde uit de troon van God en van het Lam, midden door de straat van de stad. En midden op de straat en aan beide kanten van de rivier stonden levensbomen. Daar groeien twaalf keer per jaar vruchten aan, elke maand een keer. De bladeren genezen de volken.” (Openbaring 22:1-2, BB)

David spreekt hier over “het gebied van de Jordaan”. De Jordaan snijdt dwars door Israël en het woord “Jordaan” betekent “afdalen” of “naar beneden stromen”. Jezus kwam, als een rivier, naar beneden uit de hemel om ons weer naar Hem toe te halen. Hij wil ons in Zijn aanwezigheid helemaal veranderen.

“Golf na golf slaat over mij heen. Bruisend en schuimend spoelen uw golven over mij heen.” (Psalm 42:8, BB)

Laat de rivier van God over je stromen, golf na golf, Laat het alle redenen van moedeloosheid wegwassen. Gods golf is krachtiger dan elke golf van moedeloosheid.

Vergeleken met Gods grootheid is alles wat ons onderdrukt heel klein. Je hoeft niet langer ontmoedigd te zijn. De Heer is hier! Laat Zijn golven van liefde over je heen stromen.Ik nodig je uit om een moment te nemen en met me te bidden: “Heer, temidden van alle golven van ontmoediging, bezorgdheid en onrecht, kies ik ervoor om me op U te richten. Ik kies ervoor om naar U te roepen in plaats van te klagen. Ik richt mijn blik op U. U geeft mijn een frisse, golf van aanmoediging, genezing, herstel en vergeving. Ik prijs Uw naam, Heer! Bedankt dat U mij nooit laat vallen. Ik hou van U. In Uw naam, amen. “

Zo blij dat je bestaat!

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

1 reactie

  1. Cynthia op 21 november 2018 om 6:32 am

    AMEM! Je richten op HEM, is telkens heet antwoord op alles!! De hele dag door.. wat wil God? Afsterven ajb ook aardse leven naderend typt het Ware Leven… met vallen, maar vooral OPSTAAN :-))