Kun jij dit lezen?

13 september 2020

Kun jij lezen wat hier staat? GND 

Waarschijnlijk wel: Genade

Als je klinkers weghaalt, kun je toch nog vaak lezen wat het betekent.

thks… wknd… mndg… vknt…

Soms begrijp je het nog steeds niet. Je ziet het wel, maar eigenlijk ook niet. In de Bijbel lezen we zoveel woorden die we wel begrijpen, maar eigenlijk ook niet. Het woord GND betekent ‘onverdiende gunst’.

In het Oude Testament betekent het letterlijk ‘neerbuigen’ of ‘neigen’. In het Arabisch is het afgeleid van bijna hetzelfde soort woord dat gebruikt wordt voor een moederkameel die zich buigt over een veulen. Ze roept haar kind. Ze buigt vol liefde naar de jonge veulen toe en vol bescherming komt ze dichtbij.

Zo buigt God zich vandaag over jou. Hij beschermt je. Hij roept je. God blijft niet hoog boven je staan, maar komt dichtbij. Hij is er. Hij hoort je en verkleint de grote wereld door dichtbij te komen. Hij hoort jouw hartslag en schenkt je genade in dat ritme. Het is een ritme van voortdurende vergeving, acceptatie en liefde. 

Ik daag je uit om deze woorden van liefde te ontvangen in je leven. Open de deur van je hart. Spreek de volgende tekst uit Psalm 34 met heel je zijn uit: 

“Ik wil de Heer altijd prijzen. Altijd zal ik Hem loven. Ik ben heel erg blij met de Heer. (…) Laten we samen de Heer prijzen! Laten we elkaar vertellen welke geweldige dingen Hij heeft gedaan. Ik riep tot de Heer en Hij antwoordde mij. Steeds als ik bang was, heeft Hij mij gered.” (Psalm 34:2-5, BB)

K wns j n fn dg!

Zo blij dat je bestaat!

Wilma-handtekening-witteachtergrond

Wil je elke dag een bemoediging in je inbox? Meld je dan aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

Lees hier meer over Ik Wonder Jou.

Heb je vragen?

Samen in gesprek over Jezus en geloof.

Ik Wonder Jou is onderdeel van Jezus.nl. Naast het ontvangen van een dagelijkse bemoediging kun je je ook verdiepen in Jezus en geloof via een van onderstaande mogelijkheden. Zit er iets voor jou tussen?