Jouw God is groter dan jouw angst

07 januari 2022

 

De eerste werkweek van januari zit er al weer op. Vrijdag.

Ik heb je inmiddels al 7 keer mogen vertellen dat in 2022 het echt elke dag 1 januari is voor jou. Dankzij Gods genade mag je elke dag opnieuw beginnen. Genade, onverdiende gunst. Je ontvangt zegen, vergeving, bevrijding, heling uit genade. Dit krijg je niet door je eigen prestaties. 

Jij mag LEVEN in 2022!

“Want Hij heeft ons gered en ons geroepen om voor Hem te leven. Maar Hij deed dat niet omdat we dat hebben verdiend met de dingen die we zelf hebben gedaan. God deed dat omdat Hij altijd al van plan is geweest om goed voor ons te zijn en ons Jezus Christus te geven. Al voordat de wereld bestond had Hij dat plan.” (2 Timoteüs 1:9, BB)

Wat een verademing voor je. Een hemels geschenk ontvangen zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Uitsluitend je hart en handen te openen en je leven aan Jezus te geven. Hem te geloven. En dat in een leven waarvan je misschien het gevoel hebt, dat je juist zoveel zelf moet doen, wil je overwinning zien. 

Laten we nog even naar David kijken, zoals we eerder deze week ook hebben gedaan. Even eerlijk: analyseer je zijn concrete strijd tegen Goliath, dan was het relatief een ‘eitje’. Een steen smijten en een bijna 3 meter hoge kerel valt voor je op de grond. 

Wat was eigenlijk echt het probleem?
Angst.

Zo is angst zo vaak hèt probleem.

  • Angst voor wat mensen zullen zeggen.
  • Angst voor kiezen. Want tja, stel je voor dat je fout kiest.
  • Angst voor het verliezen van je status.

Wat is jouw ‘bangste uur’?
David had dè oplossing.

“In mijn bangste uur vertrouw ik op u.” (Psalm 56:4, NBV)

Als je bang bent, dat het je niet gaat lukken in 2022, wees als David. Als je bang bent om grote stappen te zetten en groter te dromen, wees als David. Als je bang bent om een ‘nieuwe jij’ te etaleren, wees als David. Als je bang bent dat mensen niet van jou verwachten dat je het voortouw zult nemen, wees als David.

“In mijn bangste uur vertrouw ik op u.”

Ik daag je uit om rechtop te gaan staan. Stevig op je beide voeten (als je dat kunt) en met een blij hart je angst voor ogen te zien. Geen punt. Jouw God is groter dan jouw angst.
Ik daag je uit dat te gaan doen, en ik wil tegen je zeggen dat ik er alle vertrouwen in heb dat je het kunt.

Het is de zevende dag van 2022 en jij mag weten: ook vandaag is het 1 januari voor mij. Ik vertrouw op U en ik mag elke keer opnieuw beginnen

2022 dag 7: Jouw God is groter dan jouw angst.

Zo blij dat je bestaat!

Wilma-handtekening-witteachtergrond

Ontdek meer berichten van Ik Wonder Jou

Wil je elke dag een bemoediging in je inbox? Meld je dan aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

Lees hier meer over Ik Wonder Jou.

Heb je vragen?

Samen in gesprek over Jezus en geloof.

Ik Wonder Jou is onderdeel van Jezus.nl. Naast het ontvangen van een dagelijkse bemoediging kun je je ook verdiepen in Jezus en geloof via een van onderstaande mogelijkheden. Zit er iets voor jou tussen?