Jij bent nieuw! ??

20 januari 2021


Als je een rups vertelt: “Straks vlieg jij!”, denk je dan dat hij het gelooft?

Hij kijkt naar al zijn kleine pootjes en ziet hoeveel moeite het kost om vooruit te komen. Langzaam vindt de rups zijn weg en eet zich drie keer in de rondte.

“Vliegen? Pfff… vlieg op met die onzin. Je ziet toch wie ik ben”, zal hij zeggen.

Als ik jou vertel dat jij NIEUW bent, dat je een nieuw hart hebt, een nieuwe geest in je binnenste… Geloof je dit?

“Want ieder mens die één geworden is met Christus, is door God helemaal nieuw gemaakt. De oude mens is verdwenen. Er is een hele nieuwe mens ontstaan.” (2 Korintiërs 5:17, BB)

De vlinder is nieuw. In de cocon waar de rups zich in terugtrekt, is nergens iets te vinden wat duidt op de aanwezigheid van een vlinder. Dit is nog steeds een raadsel voor de wetenschap. 

De vernieuwing in jou is een wonder. Jij bent een wonder, dankzij het wonder dat Jezus in jou doet. Jezus kwam vanuit de hemel om jouw leven op aarde hemels te maken.

  • Je bent een nieuw mens.
  • Je bent vergeven.
  • Je bent gereinigd.
  • Je bent geheiligd.
  • Je bent gerechtvaardigd.

Poeh.. Het voelt misschien niet zo… Het voelt alsof jij als rups omhoog kijkt en denkt: “Ik? Vliegen?” Het goede nieuws is dat je met Jezus vanuit hemels perspectief kunt vliegen door het leven. Sneller, hoger, mooier, rustiger… dankzij Zijn genade. Leer dus je ‘nieuwe ik’ kennen.

Zullen we samen bidden? “Heer, ik vertrouw op Uw mooie woorden over mij. U heeft mij lief, mij gereinigd… Help mij om steeds meer te begrijpen wat mijn ‘nieuwe ik’ betekent in mijn dagelijks leven. Leer mij vliegen. In Uw naam alleen, amen.”

Zo blij dat je bestaat!

Wilma-handtekening-witteachtergrond

Ontdek meer berichten van Ik Wonder Jou

Wil je elke dag een bemoediging in je inbox? Meld je dan aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

Lees hier meer over Ik Wonder Jou.

Heb je vragen?

Samen in gesprek over Jezus en geloof.

Ik Wonder Jou is onderdeel van Jezus.nl. Naast het ontvangen van een dagelijkse bemoediging kun je je ook verdiepen in Jezus en geloof via een van onderstaande mogelijkheden. Zit er iets voor jou tussen?