Je lot kan veranderen!

IWJ FB 2.12-min

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | Je lot kan veranderen!

Dit is wat de Bijbel zegt: Want Ik weet wat mijn plannen voor jullie zijn, zegt de Heer. Ik heb mooie plannen voor jullie. Plannen vol vrede, niet vol ellende. Want Ik heb een hoopvolle toekomst voor jullie.” (Jeremia 29:11, BB)

Ik weet niet of je goede herinneringen hebt aan je grammaticalessen, maar vandaag zou ik je er even terug naartoe willen nemen! Ons vers van de dag begint met een klein woord dat heel belangrijk is, hoewel het slechts uit vier letters bestaat: Het woord ‘want’…

Zoals je je misschien herinnert, is ‘want’ een voegwoord zoals de woorden ‘en’, ‘maar’, ‘of’, ‘toch’, en ‘dus’. Mensen gebruiken het voegwoord ‘maar’ vaak. Ze zeggen je: “Het is een goed idee, maar…”Je kan dit misschien doen, maar…”Dat is geweldig, maar…” Er is vaak een ‘maar’.

‘Maar’ is een heel menselijk woord, vaak negatief, beperkend en ontmoedigend. Zie jij op tegen een ‘maar’ in je leven? Dit woord kan de dingen in je leven tegenwerken.

God zegt niet ‘maar’. Hij zegt ‘want’! Want ik weet wat Mijn plannen voor jullie zijn.” Johannes 3:16, een uitstekende samenvatting van de hele boodschap van de Bijbel, begint ook met dit woord. Want God houdt zoveel van de mensen, dat Hij zijn enige Zoon aan hen heeft gegeven. Iedereen die in Hem gelooft, zal niet verloren gaan, maar zal het eeuwige leven hebben.”

  • ‘Want’ introduceert God en zijn Zoon Jezus, in een verloren en stervende wereld en ook in de “onmogelijke” situaties in jouw leven.
  • ‘Want’ is het hemelse voegwoord voor jouw leven! Gods hulp wordt ingezet, Zijn engelen worden gezonden, Zijn liefde wordt over je uitgegoten!
  • ‘Want’ is Gods voegwoord, het voegwoord voor jouw leven!
  • ‘Want’ is het hemelse woord dat richting geeft aan jouw bestemming.

Welke zin die met ‘maar’ begint klinkt vandaag in jouw oren? Maar je hebt niet genoeg van dit of dat…” “Maar het is onmogelijk…” “Maar je bent te oud / te jong…” “Maar je mist dit…” Wat als je God toestond je lot te veranderen? Verander die zinnen ten positieve met ‘want’. Want met God is alles mogelijk!

Zo blij dat je bestaat!

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.