Je kunt Gods voorziening ervaren!

IWJ-37.02

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | Je kunt Gods voorziening ervaren!

Deze week vraagt ‘Ik Wonder Jou’ financiële steun. Je donatie is echt nodig, zodat deze bediening kan doorgaan! Zou je daarom biddend willen overwegen om vandaag een maandelijkse of eenmalige gift te geven? Je kunt geven door hier te klikken. Bedankt!   

Vandaag wil ik dit korte fragment uit een boek dat ik schreef over mijn leven met je delen. Het gaat over het bijzondere verhaal van TopChrétien, onze Franse bediening, en over Gods wonderen die deze bediening hebben gestart.

Aan het einde van onze geweldige tijd in Arles (Frankrijk) overhandigde de voorganger ons een envelop vol geld en zei: “Dit is van de Heer.” God wist dat we die envelop echt nodig zouden hebben!

Mijn vrouw Muriel en ik gingen toen naar Rive-de-Gier, in de buurt van Lyon. Hier leerden we veel over leven door geloof. Onze kerk had zo weinig inkomsten dat het na een aantal maanden moeilijk werd om ons te betalen zonder in financiële problemen te komen. Nadat ik er met mijn vrouw over had gebeden, vroegen we om een flinke verlaging van ons salaris. Vanaf toen zouden we alleen nog een fractie van het minimumloon krijgen. Het was zelfs extra uitdagend, want we hadden net ons eerste kind, Amandine, gekregen.

Dit was onze stap in geloof. We wisten zeker dat we hierna hele mooie dingen zouden meemaken in ons leven. 

Soms hadden we niets te eten. Dan gingen we aan tafel zitten en dankten we toch voor de maaltijd. Een aantal keer werd, soms zelfs terwijl we aan het bidden waren, door een anoniem iemand op de deur geklopt en eten op de stoep achter gelaten!

Vaak ontvangen we niet omdat we niet vragen. De Bijbel zegt: “‘Vraag en u zult ontvangen.'” Je kunt God vragen om in je behoeften te voorzien. Hij is jouw YHWH Yireh, de Heer zal geven wat nodig is. (lees Genesis 22:14) Verwacht vandaag een wonder van je goede Vader!

Wist je dat, ook al wordt het gratis aangeboden, het geld kost om ‘Ik Wonder Jou’ te versturen? Misschien vraagt God vandaag wel van je om te geven aan deze bediening. Het kan een risico voor je zijn als je naar je bankrekening kijkt. Ik ken dat gevoel, ik begrijp het! Overleg erover met God en maak dan een keuze. Klik hier om te geven. Bedankt! Als je tijdens deze week bijdraagt aan ‘Ik Wonder Jou’, sturen we je het mooie e-book ‘Gezegend om een zegen te zijn!’.  

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.