Je komt niets tekort

IMAGE 2-Vous-ne-manquerez-de-rien-min

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | Je komt niets tekort

“…. Ik kom niets tekort.” (Psalm 23:1, BB)

David heeft momenten van extreme angst gekend in situaties waarin hij werd achtervolgd door aanvallers die maar één doel hadden: hem uit de weg ruimen. Met name koning Saul, Davids schoonvader, had het op hem gemunt. Hij ondernam meerdere pogingen om David te doden. Saul werd gedreven door jaloezie op de jonge succesvolle David en door angst om van de troon gestoten te worden. Steeds wist David op tijd te vluchten naar de woestijn, waar hij – vaak zonder voedsel of water – alleen moest zien te overleven.

Toch was hij ervan overtuigd dat de Heer, zijn Herder, voor hem zorgde en hem alles zou geven wat hij nodig had.

In de Bijbel staat:

“Mijn God zal uit de overvloed van zijn majesteit elk tekort van u aanvullen, door Jezus Christus.” (Filippenzen 4:19)

Mijn God vult elk tekort van jou aan:

  • Uit de overvloed – Paulus gebruikt het Griekse woord ‘ploutos’, dat grote rijkdom betekent. Enorme overvloed dus!
  • Van […] Zijn majesteit – laten we het woord ‘majesteit’ eens onder de loep nemen. Paulus gebruikt hier het Griekse woord ‘doxa’ dat ook vertaald kan worden met heerlijkheid, schittering, glorie, in roemrijke omstandigheden, in de meest verheven staat.
  • Door Jezus Christus – in de Bijbel staat: U bent één met hem, het hoofd van alle machten en krachten. (Kolossenzen 2:10)

Ik geloof het en ik getuig het over jouw leven: omdat de Eeuwige je herder is, zal het je aan niets ontbreken!

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.