Ik zie het voor me!

02 januari 2021

Goede voornemens lukken als je een aantal stappen durft te zetten.

Vandaag: Zie God voor je!

Tip: Zie voor je, waar je precies naar toe wilt!

Ik rij met mijn auto vanuit mijn huis weg. Zonder na te denken volg ik mijn route en voordat ik het doorheb, komt de eerste rotonde. Stel je voor dat ik niet precies weet waar ik naartoe op weg ben; welke afslag moet ik dan nemen? 

Het is vandaag de derde dag van het nieuwe jaar, 2021. Waar rij jij dit jaar naar toe? Waar rij jij dit jaar precies naar toe?

Ik hoor je al denken… “Ja, hoezo? Het leven is toch niet maakbaar? Kan ik dan alles bepalen voor een dag? Vaak overkomt het me gewoon.”

David stond vol in het leven. In de hectiek van zijn bestaan geeft hij jou een gouden tip voor je dagelijks leven. Let op, daar komt het…

“Ik heb de Here altijd voor ogen, Hij leidt mij en houdt mij overeind.” (Psalm 16:8, HTB)

Je rijdt in de auto. Waar je naar op weg bent, wordt duidelijk doordat je je ogen op God gericht hebt. Wat zie je? Hoe ziet het plaatje eruit dat Hij voor ogen heeft voor jou? 

Sluit je ogen en zie wat God voor ogen heeft voor jou.

Vraag Hem welke koers je mag gaan. Misschien is het de tweede afslag op de rotonde, misschien de derde? Met Hem aan jouw zijde wankel je niet. Je blijft op koers!

Maak er een dagelijkse gewoonte van om elke ochtend te starten met gebed. Als je God eerst voor je ziet, zie je al die zorgen, problemen en to-do lijsten later wel.

Zullen we samen bidden? “Ik wil U steeds voor ogen houden. Tijdens mijn reis deze dag zoek ik Uw bestemming voor mij. Help mij, Heer, om deze gewoonte mij eigen te maken. Met Uw hulp kan ik het. In Jezus’ naam, amen.”

Zo blij dat je bestaat!

Wilma-handtekening-witteachtergrond

Ontdek meer berichten van Ik Wonder Jou

Wil je elke dag een bemoediging in je inbox? Meld je dan aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

Lees hier meer over Ik Wonder Jou.

Heb je vragen?

Samen in gesprek over Jezus en geloof.

Ik Wonder Jou is onderdeel van Jezus.nl. Naast het ontvangen van een dagelijkse bemoediging kun je je ook verdiepen in Jezus en geloof via een van onderstaande mogelijkheden. Zit er iets voor jou tussen?