“Ik ben Jezus niet…”

10 december 2020

Wat moet je doen als je je schuldig voelt en daar stress van krijgt of je onrustig voelt? Je werd bijvoorbeeld uitgescholden en je schold terug. Je weet dat God je vergeeft, maar je voelt je nog wel schuldig…

In 1 Petrus 2:23 lezen we: “Als Hij werd uitgescholden, schold Hij niet terug. En als de mensen Hem slecht behandelden, bedreigde Hij hen niet. Maar Hij vertrouwde er op dat God rechtvaardig over hen zal rechtspreken.” (BB)

“Ja, dat is echt heel knap, maar ik ben Jezus niet”, denk je misschien. Maar je kunt wel op Hem gaan lijken. Sterker nog; je lijkt al op Hem! Hij heeft jou gemaakt naar Zijn beeld, naar Zijn gelijkenis. 

Als je misstappen maakt, ziet Jezus jou niet als mislukt.

Je kunt boos zijn op jezelf of je eindeloos schuldig voelen. Maar weet dat Zijn liefde eindeloos groot is. Zijn trouw is oneindig lang en Zijn vergeving is voor eeuwig. 

Ontvang vandaag vergeving en geef jouw schuldgevoel aan God. Laat die stress en onrust die je vanuit schuld voelt van je afvloeien. God wil je hierbij helpen.

Ik moedig je aan om de volgende woorden uit Psalm 103:8-12 (BB) niet vluchtig te lezen, maar een minuut rustig de tijd te nemen om deze hardop uit te spreken. Laat de woorden je mogen zegenen!

“De Heer is vol liefde. Hij vergeeft ons altijd graag wat we verkeerd deden. Hij is geduldig en liefdevol. Hij blijft niet voor altijd boos. Hij blijft niet voor eeuwig kwaad. 

Hij geeft ons niet de straf die we verdiend hebben met onze ongehoorzaamheid. Maar zo hoog als de hemel is boven de aarde, zó groot is zijn liefde voor de mensen die diep ontzag voor Hem hebben. 

Hij tilt onze ongehoorzaamheid van ons af en zo ver als het oosten is van het westen, zó ver werpt Hij die bij ons vandaan.”

Zo blij dat je bestaat!

Wilma-handtekening-witteachtergrond

Ontdek meer berichten van Ik Wonder Jou

Wil je elke dag een bemoediging in je inbox? Meld je dan aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

Lees hier meer over Ik Wonder Jou.

Heb je vragen?

Samen in gesprek over Jezus en geloof.

Ik Wonder Jou is onderdeel van Jezus.nl. Naast het ontvangen van een dagelijkse bemoediging kun je je ook verdiepen in Jezus en geloof via een van onderstaande mogelijkheden. Zit er iets voor jou tussen?