Hoe zorg jij voor je ziel?

IWJ 13.14-min

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | Hoe zorg jij voor je ziel?

In de ochtend, na een nacht geslapen te hebben, worden onze lichamen wakker. Dus rekken we ons uit, terwijl we de slaap van ons af proberen te schudden. Sommigen hebben wat koffie of een douche nodig om volledig wakker te worden. 

Weer anderen kijken, meestal impulsief, naar hun e-mails, of Facebook en vullen hun hoofd met een lading informatie. Soms leuke informatie maar soms ook niet. Ik heb dit zelf ook veel te vaak gedaan en daarom probeer ik jou hiervoor te waarschuwen.

God heeft jou een levende ziel gegeven. Hij blies Zijn levensadem in jou. En deze adem, dit hemelse leven, moet iedere dag vernieuwd worden. Het wakker worden van je ziel, wanneer de zachte bries van de Heilige Geest in je leven wordt geblazen, is iedere dag opnieuw een wonder. 

“…Hij maakt me elke morgen wakker. Hij maakt dan mijn oren wakker zodat ik goed kan luisteren, net zoals een leerling goed luistert naar zijn meester.” (Jesaja 50:4, BB)

In 1 Koningen lezen we over de profeet Elia die goed voorbereid op een berg wacht op de aanwezigheid van God. Er komt dan veel lawaai, heftige wind, een aardbeving en vuur, maar God is daar allemaal niet in, vertelt de Bijbel ons (zie 1 Koningen 19:11-13).

Daarna komt er ineens een heel zacht briesje… en hier is God wel in aanwezig! God begint met Elia te praten. Elia praat ook terug. Hij opent zijn hart voor Hem, deelt zijn pijn, en ontvangt hoop en leiding voor zijn toekomst.  

De Heer wacht iedere ochtend in de stilte op je. Gooi jezelf, als je wakker wordt, daarom niet gelijk in het “lawaai” en de “chaos” van social media of andere onbelangrijke afleidingen. 

Blijf in de stilte en vraag God of Hij je ziel wakker wilt maken zodat Hij je kan leren om naar Hem te luisteren. Richt je gedachten op Jezus. Laat de Heilige Geest je vullen, tot je spreken en je brengen naar het leven van een echte discipel.

Ik bid en hoop dat je vandaag overvloedig gezegend zal worden!

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

1 reactie

  1. Luc Renders op 1 oktober 2019 om 2:05 am

    Ondersteunde en rustgevende teksten, goed uitgelegd