Hoe moeten we stormen het hoofd bieden?

IWJ 11.24-min

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | Hoe moeten we stormen het hoofd bieden?

Het leven van een gelovige is een reis, een pelgrimstocht op deze aarde. De ene keer is de weg makkelijker dan de andere keer. Soms stormt het zelfs. Hoofdstuk 8 van Lucas vertelt over het avontuur van Jezus’ discipelen toen hun boot midden in een storm terecht kwam. Ze schreeuwden het uit: “Meester, Meester, we zinken!” Hij werd wakker en sprak streng tegen de wind en de golven. En het water en de wind werden rustig en het werd stil. (Lukas 8:24, BB)

Jezus was in de boot…. en toch kwam de storm.  

Je leven zal niet altijd makkelijk zijn, zelfs al is Jezus aanwezig in je leven. Wat is de naam van jouw storm? Komt er een scheiding aan? Ziekte? Depressie? Werkloosheid? Faalangst?

Ik weet niet wat het is, maar uiteindelijk kan God het omdraaien om Hem eer te geven!  Wat er ook gebeurt in je leven, God heeft het niet altijd bedacht, maar wil het wel gebruiken om Zijn Naam te verhogen.

  • Als jouw storm ‘ziekte’ is, is God degene die de gezondheid herstelt. (zie Exodus 15:26, BB)
  • Als je storm ‘gebrek’ is, zal Hij voorzien (zie Genesis 22:14, BB)
  • Als je storm bestaat uit ‘onterechte beschuldigingen’, zal God je gerechtigheid geven. (zie Lukas 18:7-8, BB)

Ik zou elke situatie kunnen benoemen, want Hij is altijd het antwoord. Hij is je ultieme bescherming. Altijd. Dit is de reden waarom je niet ten onder zult gaan in de storm. Integendeel, je zult zien dat Jezus de storm zal stilleggen!

Vandaag verklaar ik dit prachtige vers uit de Psalmen over je leven. Je zult niet sterven. Je zult leven en de werken van de Heer verkondigen. (zie Psalm 118:17)

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.