Hoe gaat het met je?

IWJ Vergeving-2-min

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | Hoe gaat het met je?

De vraag voor vandaag is vrij eenvoudig. Toch kan het soms ingewikkeld zijn om deze te beantwoorden. “Hoe gaat het echt met je?”

Is je hart steeds weer gevuld met negatieve gedachten, zoals: “Ik ben niets waard,” of “Ik zal het niet redden”? Ben je diep gekwetst door iemands woorden of houding? Zit je midden in een onrechtvaardige situatie? En ben je er steeds opnieuw over aan het piekeren, gevangen in een oneindige cirkel?

Als dat zo is, zou ik je vandaag willen aanmoedigen om God te vragen om je de bron van deze pijn te laten zien. Misschien ontvang je meteen een antwoord, misschien niet… Maar wat telt is dat je je hart voor God kunt openen en Hem kunt vertrouwen!

“Wat ons hart afleidt, leidt onze ziel af”, legt Sara Horn in haar boek uit, ‘How Can I Possibly Forgive?’. Het lijden van ons hart is vaak als een “stem” die ons verhindert om God te horen en de zegeningen te ontvangen die Hij ons wil geven.

Dus hier is een aanmoediging voor jou vandaag: denk na over wat er aan je hart knaagt. Breng vervolgens, zoals de Bijbel ons aanmoedigt om te doen, je pijn naar de Heer.

“Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven” (Mattheus 11:28, HSV)

Alles loslaten wat we op ons hart hebben en aan Jezus geven, is niet altijd makkelijk. Maar het is een stap die ons leven kan redden, omdat het de muren tussen onszelf en Jezus afbreekt. En dan zijn we weer verbonden met de bron van het leven, met Jezus, de beste vriend die ons hart ooit zou kunnen hebben!

Leg dat wat je hart pijn doet weer terug in Gods handen en ontvang vrede, echte vrede!

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.