Het is nooit te laat bij God!

IWJ 2.43-min

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | Het is nooit te laat bij God!

Als jonge voorganger, jaren geleden, had ik al snel ontdekt dat mijn plaats niet zo goed was als ik me had voorgesteld. Helaas was er in de regio waar ik woonde veel ruzie, verdeeldheid en machtsstrijd tussen christenen. Het was soms heftig en respectloos… Ik was hier verbaasd en zelfs geschokt over.

Dus, om te voorkomen dat we de visie zouden verliezen die God ons had gegeven, begonnen we gebedssamenkomsten in die Franse plaats Givors, die we “catacomben” noemden. Dit ter nagedachtenis aan de eerste christenen die ondergronds samenkwamen in Rome.

Zo verzamelden we regelmatig met diverse kerkleiders uit verschillende steden en vulden we de dag met vasten en bidden voor elkaar. We wilden de Heilige Geest Zijn werk laten doen in ons leven. Geen agenda, niets om te regelen… Gewoon tijd doorbrengen met Jezus. Er werden vaak profetische woorden gesproken. Ik zag een aantal van deze woorden werkelijkheid worden in mijn leven.

De Bijbel moedigt ons aan om profetieën niet te verachten en spoort ons aan om ons altijd te verheugen, te bidden zonder op te houden en het vuur van de Heilige Geest niet te doven. Ik dank God voor deze broeders en vrienden die hadden besloten de tijd te nemen om God te zoeken en om elkaar te bemoedigen met geestelijke gaven. Zonder hen zou ik niet zijn waar ik nu ben en was ik waarschijnlijk in moedeloosheid gevangen gebleven!

Misschien kom je moeilijke tijden tegen, perioden van desillusie, van twijfel en beproevingen. Maar er is hoop. Er staat in het Woord: “Een geknakte rietstengel breekt Hij niet af. Een walmende olielamp blaast Hij niet uit.” (Matteüs 12:20, BB). God staat aan jouw kant; Hij laat niet toe dat de duivel je afschrikt. Ga bidden!

Laat je dromen niet vernietigen. Laat in plaats daarvan God Zijn droom voor je leven vernieuwen en herleven. Het is niet te laat! Bij God is het nooit te laat en Hij kan creatieve, nieuwe manieren gebruiken om je vandaag te zegenen.

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.