“Heer, leer mij Uw weg.”

IWJ 2.37-min

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | “Heer, leer mij Uw weg.”

“Leer mij, Heer, wat U wil dat ik doe. Wijs me de juiste weg, want mijn vijanden bedreigen me.” (Psalm 27:11, BB)

Als een goede vader is het Gods verlangen om jou te onderwijzen! Hij wil je het pad laten zien dat je zult volgen. Bid vandaag tot Hem: “Heer, leer mij Uw weg.”

  • Zijn weg is niet altijd onze weg. De Bijbel zegt dat Zijn gedachten niet onze gedachten zijn. (Jesaja 55:8)

Hij is wijs en Hij kent de toekomst. Op een dag was ik bezig met het uitstippelen van mijn toekomstplannen toen God tegen me zei: “Eric, dit is niet mijn weg.” Gelukkig luisterde ik naar Hem. De mensen die me hadden ingehuurd gingen namelijk kort daarna failliet… Omdat God God is, is het belangrijk om Hem te vragen om je Zijn weg te leren!

  • Zijn weg is die van oprechtheid. Langs Zijn pad ben je veilig omdat je met Hem wandelt. Langs Zijn pad, ben je van voren en van achteren beschermd, en God legt Zijn hand op jou. (Psalm 139:5)

Je bent op Zijn pad! Natuurlijk kunnen er onderweg obstakels en zelfs aanklagers zijn (daar zal ik morgen iets meer over schrijven). Zoals een Arabisch spreekwoord zegt: “De honden blaffen, maar de karavaan gaat gewoon door.” Dit betekent dat je je pad moet volgen zonder je zorgen te maken over wat anderen zeggen.

Volg Zijn pad. Jezus leidt je! Blijf vooruit gaan. God zal je de weg wijzen die je moet gaan!

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

2 reacties

  1. Petra op 21 augustus 2019 om 4:40 pm

    Ik kreeg vandaag deze bemoediging opgestuurd.
    Zou deze graag dagelijks ontvangen