Heb 1 goed voornemen!

IWJ 14.2-min

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | Heb 1 goed voornemen!

Aan het begin van het jaar staan het internet en bladen vol met in het oog springende titels, zoals “10 tips voor een succesvol jaar!” of “Zo haal je je goede voornemens wel!”.

Maar vandaag is mijn verlangen voor jou, meer dan ooit, dat je dit nieuwe jaar begint met Gods raad. Geen enkel advies is beter dan dat van Hem! Dus wat raadt de Bijbel ons aan? Laten we Matteüs 22:36-40 lezen:

“Meester, wat is de belangrijkste wet in de wet van Mozes?” Hij zei tegen hen: “Deze: ‘Houd van je Heer God met je hele hart, met je hele ziel en met je hele verstand.’ Dat is de eerste en belangrijkste wet. De tweede, die net zo belangrijk is, is deze: ‘Houd net zoveel van je broeders als van jezelf.’ De hele wet van Mozes en de boeken van de profeten gaan over deze twee wetten.”

Hier laat Jezus zien wat het belangrijkste is om dit jaar te ontwikkelen: liefde voor God en voor de mensen om ons heen. Jezus deelt een krachtige samenvatting van waar het in de Bijbel om gaat. Kies ervoor om van God te houden. Kies ervoor om van je naaste te houden. Kies ervoor om lief te hebben.

Ik moedig je aan om vol vreugde en vriendelijkheid de mensen die God op je pad plaatst te benaderen. Ik bid dat de genade en liefde die Jezus Christus voor deze wereld heeft zich ook in jouw hart zal planten. Ik wens je een bijzonder jaar met de Heer. Een jaar waarin je in vreugde zult oogsten wat je misschien in tranen gezaaid hebt. (zie Psalm 126:5-6) Een jaar waarin je op een nog persoonlijkere manier leert groeien in je relatie met Jezus!

“Ook al huil je terwijl je zaait, je zal juichen terwijl je maait. De zaaier loopt huilend te zaaien [ omdat hij dat graan niet zal kunnen eten ]. Maar als hij zijn oogst binnenhaalt, loopt hij te juichen met zijn armen vol graan.” (Psalm 126:5-6, BB)

Zo blij dat je bestaat!

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

1 reactie

  1. Christine op 2 januari 2019 om 10:06 am

    Tekst heeft mij echt aangesproken. Ik ga zeker de teksten weer lezen!