God zal je nooit verlaten!

IWJ 2.36-min

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | God zal je nooit verlaten!

Vandaag gaan we weer verder met het tweede deel van de serie over Psalm 27.

“…Stuur me niet weg in uw boosheid. U heeft me altijd geholpen. Stuur me dan nu niet weg, laat me niet in de steek. God, U kan mij redden! Zelfs als mijn vader en moeder me in de steek zouden laten, zult U nog altijd bij me zijn.  (Psalm 27: 9-10)

Dit deel is de belangrijkste reden waarom ik een serie over Psalm 27 wilde doen. Ik heb het op mijn hart om je vandaag hierover te schrijven.

Wat is er tragischer dan achtergelaten te worden door je vader of moeder?

Onlangs hoorde ik een jonge vrouw zeggen… “Alles wat mijn vader me gaf in het leven was een spermacel.”

Verdrietig, is het niet? En wat kan gezegd worden van vaders of moeders die een van hun kinderen hebben verlaten, mishandeld of misbruikt?

Vanwege onze ervaringen is het beeld dat we hebben van ‘onze Vader in de hemel’ vaak vervormd. Veel mensen stellen zich God voor als een wrede vader, afwezig, ongeïnteresseerd, met gebrek aan mededogen, of erger nog; als een God die blij is als wij lijden.

Dat was het geval van David toen hij bad: “Verlaat mij niet en laat me niet alleen”; alsof zijn beeld van God scheef was. Maar even later, toen hij zich realiseerde dat God anders was dan zijn ouders, zei hij: “Wanneer mijn vader en mijn moeder me verlaten, zal de Heer voor mij zorgen.”

Zie je? Zelfs als je vader of moeder je in de steek laat, zal God dat nooit doen. Integendeel, Hij zal je in zijn armen sluiten. God is liefde. Hij is goed. Hij is meelevend. Dat is zijn goddelijke aard.

Hij is niet verantwoordelijk voor jouw lijden of het lijden van deze wereld die ervoor gekozen heeft zonder Hem te leven. Integendeel; God, je goede Vader, verlangt er echt naar je met Zijn armen van liefde te omringen, je te troosten, op te tillen en aan te moedigen.

Een gebed voor vandaag: “Vader, dank U dat U mij dicht bij U houdt. Wat mijn ervaring ook is geweest met mijn aardse ouders, U bent een goede vader. Ik vraag U om mij een goed beeld te geven van wie U bent. Ik geloof dat U mij nooit zult verraden of verlaten! Dank U. In de naam van Jezus, amen.”

Zo blij dat je bestaat!

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.