God is met je!

IWJ FB 2.1-min

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | God is met je!

De Bijbel zegt in 1 Korintiërs 10:13 (BB): “Maar als je in de verleiding komt om iets verkeerds te doen, bedenk dan dit. Geen één verleiding is zó groot, dat je er niet tegenop zou kunnen. Want God laat je nooit in de steek. Hij zal niet toestaan dat je het zó moeilijk krijgt, dat je het niet meer aankan. Want Hij zal, als er verleidingen komen, ook voor de oplossing zorgen. Daardoor zul je sterk genoeg zijn om de juiste beslissingen te nemen.”

Mijn vriend Bobby is de oprichter van de YouVersion bijbel-app, die al meer dan 300 miljoen keer gedownload is! Volgens zijn onderzoek is 1 Korintiërs 10:13 het favoriete bijbelvers van Chinese christenen. In China is, zoals op te veel plaatsen, nog steeds sprake van discriminatie en vervolging van christenen. Toen ik in 2010 op een congres was, was de enige delegatie die ontbrak die van China. De hele Chinese delegatie had een verbod op deelname gekregen! Dat was erg verdrietig…  

Ik kan me voorstellen waarom dit het favoriete vers van Chinese christenen is… Het wordt ze namelijk niet makkelijk gemaakt. Misschien is het voor jou ook niet altijd makkelijk om christen te zijn. Het kan je moeilijk gemaakt worden door iemand die jouw geloof maar niks vindt, door verleidingen die je ervaart of door dingen uit je verleden.

Er staat echter een belofte in dit vers: God is trouw! Hij zal niet toestaan dat je het zó moeilijk krijgt, dat je het niet meer aankan. Hij heeft de uitweg al voorbereid. Hij zal je uit deze situatie halen! Geloof dit en houd vast aan deze belofte.

Spreek met mij uit naar God: “Heer, ik geloof! U staat geen verleiding toe die ik niet aankan. Uw Woord is waar en ik zal Uw beloften niet loslaten, wat er ook gebeurt. Ik geloof het… Ik vertrouw U in alle dingen! In de naam van Jezus, amen.”

Zo blij dat je bestaat!

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

3 reacties

  1. Ellen op 29 maart 2019 om 2:52 am

    Ik hoop en bid dat God mijn alleen zijn wilt oplossen



  2. Krickx Claire op 29 maart 2019 om 1:43 pm

    Heef je leven aan de Heer Jezus Christus en hij zal je ten aller tijden helpen . ook met uw zoontje . wees niet bang want Hij is altijd bij je de koning der hemelen en aarde . Hij staat boven alles .



  3. Amen op 29 maart 2019 om 9:33 pm

    Geweldig om goede dinge te hore die je hart raakt dat kan alleen van god komen
    God is en wil een vader vr je zijn
    Hij maakt alles nieuw god geeft je vrede in je hart om verder te gaan met je leven