God is Degene die je leven beschermt!

IWJ 2.24-min

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | God is Degene die je leven beschermt!

We gaan vandaag door met de serie over Psalm 27. “Wanneer mijn vijanden mij bedreigen alsof ze wilde dieren zijn die me willen verscheuren, dan struikelen zij zelf en vallen.” (Psalm 27:2, BB)

De vijand loopt rond als een brullende leeuw, op zoek naar wie hij mag verslinden, zegt de Bijbel. Je hebt een vijand. Dat is de realiteit. Hij probeert je te vernietigen en soms gebruikt hij hiervoor mensen die zich gedragen als wilde beesten.

Je moet je echter realiseren dat mensen niet je vijanden zijn. De Bijbel vertelt ons: “Want we strijden niet tegen mensen, maar tegen de [ onzichtbare ] leiders, machten en heersers van deze donkere wereld. Dus tegen de duivelse geesten in de geestelijke wereld.” (zie Efeziërs 6:12, BB).

Weet dat Degene die bij je is groter is dan hij die tegen je is. Het is onze vijand, en niet jij, die binnenkort zal verliezen. Geloof het en belijd het!

De Bijbel zegt in Psalm 121:7 (BB): “Tegen elk kwaad zal de Heer je beschermen. Hij bewaart je leven.” Ja, God is Degene die jou beschermt!

Spreek uit naar God: “Heer, in de naam van Jezus zal ik niet degene zijn die verslagen wordt. Mijn vijand heeft al verloren! U bent het, Jezus, die mijn leven bewaart. Ik vertrouw U volledig! In Uw naam, amen.”

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.