God helpt je!

IWJ Woede-4-min

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | God helpt je!

Ervaar je soms een ‘waarom’ vraag? Houdt deze vraag je tegen om rust te vinden? Als je door een proces gaat, is het normaal als je veel vragen hebt. Gods woord zegt:

“Want Ik weet wat mijn plannen voor jullie zijn, zegt de Heer. Ik heb mooie plannen voor jullie. Plannen vol vrede, niet vol ellende. Want Ik heb een hoopvolle toekomst voor jullie.” (Jeremia 29:11, BB).

Ik snap dat deze verklaring ook veel vragen kan oproepen. Als Gods gedachten gedachten van vrede zijn en niet van kwaad, waarom hebben deze moeilijke uitdagingen dan de overhand? Waarom dan deze ziekte? Waarom overlijden er dan mensen? Waarom, Heer?

Het is bekend dat bepaalde ziekten of rampen onze boosheid kunnen opwekken. Onze boosheid moet echter niet naar God gekeerd zijn, maar naar de duivel. Hij komt alleen om te doden, te stelen en te vernietigen. En Jezus? Hij kwam zodat Zijn schapen kunnen leven in een overvloed als nooit tevoren! (Johannes 10:10, BB).

De Bijbel zegt: “Hij is dicht bij mensen die wanhopig zijn. Hij redt de mensen die alle hoop hebben opgegeven.” (Psalm 34:19, BB).

En de Bijbel belooft ook: “Maar Hij vernietigt de mensen die slechte dingen doen. Na hun dood worden ze door iedereen vergeten. Als de mensen die leven zoals de Heer het wil tot Hem om hulp roepen, dan luistert de Heer. Hij redt hen uit al hun moeilijkheden.” (Psalm 34:17-18, BB).

God zal je helpen. Zijn plannen voor jou zijn plannen van vrede en niet van kwaad. Hij beloofde dat Hij je zou helpen… Zijn hulp ontbreekt nooit in tijden van nood! Hij redt jou! In Jesaja 41:13 staat: “Want Ik, je Heer God, grijp jou bij je hand. Ik zeg tegen je: Wees niet bang. Ik help je.”

Wil je met me mee bidden? “Heer, Ik begrijp niet waarom ik door dit proces ga, maar ik kies ervoor om U te vertrouwen. Verlos me van mijn problemen en boosheid tegenover U. Ik wil rusten in Uw kracht. Dank U voor Uw hulp. In Jezus’ naam, amen.”

Zo blij dat je bestaat!

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.