Geloof is een spier

IWJ FB 2.6-min

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | Geloof is een spier

Je hart pompt dagelijks enkele duizenden liters bloed, waardoor zuurstof vrij door je lichaam kan circuleren en je organen en spieren kan voeden. Dit ongelooflijke instrument volbrengt een fundamentele taak zonder te stoppen (gelukkig maar), waardoor we in leven blijven.

Is Gods schepping niet fascinerend en fenomenaal? Het hart is een centraal orgaan in het leven. Hetzelfde geldt voor je geloof: de ultieme drijvende kracht achter ons leven als christen.

“Want in het goede nieuws laat God zien, hoe mensen kunnen worden vrijgesproken van hun schuld voor hun ongehoorzaamheid aan God. Namelijk door geloof dat steeds meer groeit. Het is zoals er [ in de Boeken ] staat: “Mensen die leven zoals Ik het wil, zullen leven door hun geloof in Mij.”” (Romeinen 1:17, BB)

Net zoals je niet kunt blijven leven als je hart stopt, is Jezus volgen onmogelijk zonder geloof.

  • Het is door geloof dat je weet dat Jezus stierf en is opgestaan voor jou.
  • Het is door geloof dat je Gods beloften voor jou ontvangt.
  • Het is door geloof dat je je kunt focussen op God in plaats van op je omstandigheden.

Elke situatie die je tegenkomt, laat je geloof ontwikkelen en toenemen in kracht, net zoals een spier. Ik nodig je uit om te luisteren naar dit nummer, “Steady Heart” van Steffany Gretzinger, over geloof in de duisternis …

Iedere dag, ook vandaag, zit vol uitdagingen. Het is echter ook een ongelofelijke kans om je geloof te trainen!

Bid met mij mee: “Heer, ik geloof meer in U dan wat mijn ogen kunnen zien. Ik geloof dat U goed bent en dat U mijn geloof op elk moment versterkt door alles wat ik meemaak. Dank U voor Uw aanwezigheid, voor Uw genade en voor Uw hart vol liefde dat nooit faalt. In Uw naam, amen!”

Zo blij dat je bestaat!

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.