Geef vleugels aan je geloof!

IWJ Vasten-2-min

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | Geef vleugels aan je geloof!

De eerste keer dat ik een week ging bidden en vasten, was ik nog maar net christen. Ik ging naar een plaatsje in Zwitserland om in een prachtig hotel samen met een groep te vasten. Ik had echter een vreselijke week. Om financiële redenen sliep ik in een militaire bunker onder het hotel (ik heb niet veel van het prachtige Zwitserse platteland gezien!).

Vanwege het vasten reageerde mijn lichaam en kreeg ik buikgriep. Ik was zo ziek als een hond en lag tijdens deze vastenweek meestal in mijn “militaire” bed. Op de laatste dag zag ik een appel liggen in de lobby van het hotel. Ik wilde niet dat een andere deelnemer me betrapte, dus at ik de appel buiten op, in schaamte, een beetje zoals Adam die de verboden vrucht at. Hierna durfde ik niet eens het avondmaal tot me te nemen… Dus ik zei tegen mezelf: “Eric, vasten is niets voor jou.”

Jarenlang heb ik mezelf beroofd van de voordelen van vasten en bidden: spirituele voordelen, fysiek, emotioneel, enzovoorts. Totdat ik een sabbatical nam, een 3 maanden lange pauze van mijn bediening. In deze tijd, toen ik niet langer ondergedompeld was in mijn werk, was ik in staat om mijn focus op Jezus te richten en Hem me opnieuw te laten leiden naar het vasten.

Ik leerde dat we op verschillende manieren kunnen vasten, bijvoorbeeld met fruit- en groentesappen. Ik heb geleerd dat het normaal is voor het lichaam om soms heftig te reageren en dat er manieren zijn om dat te verlichten. Dus ik begon eerst 3 dagen te vasten, daarna 7 dagen, en daarna 12 dagen. Ik plan zelfs regelmatig tijd in mijn agenda in om weg te gaan naar een afgelegen plek om te bidden en te vasten en sommige van de teksten die jij nu leest te schrijven. Wat mij volkomen onmogelijk leek, werd iets wat ik nu graag doe. Ik weet namelijk dat, ondanks de honger, vasten heel nuttig is en vleugels aan mijn geloof geeft.

We lezen in de Bijbel, in Filippenzen 2:13: “God zal ervoor zorgen dat jullie willen doen wat zijn plan voor jullie is. En dat niet alleen. Hij zal er óók voor zorgen dat jullie dat ook kúnnen.”

God zal je de kracht geven wanneer het tijd wordt om te vasten. Dus wees niet ontmoedigd als het je niet lukt om te vasten! God is niet boos; integendeel, Hij wil je aanmoedigen om niet op te geven. Ik moedig je aan om een ​​manier te vinden om te vasten die goed is voor jou, in je gewone, dagelijkse leven. Sla bijvoorbeeld een maaltijd over of eet een dag geen koekjes. Vasten is een manier om je lichaam te laten merken dat je op zoek bent naar God! Begin langzaam en laat God je ontmoeten daar waar je bent.

Ik nodig je uit om met me te bidden: “Heer, U ziet mijn verlangen om U te gehoorzamen, om een ​​tijd opzij te zetten om te vasten en te bidden om dichterbij U te komen. Geef me de kracht om dit verlangen na te komen en toon me de beste manier om U te eren om een ​​verandering in mijn leven te zien. Dank U Heer. Amen.”

Zo blij dat je bestaat!

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

1 reactie

  1. Cobie op 7 maart 2019 om 3:37 pm

    Ik doe mee met de 40 dagen kalender. Daarbij wil ik ook vasten. In het moment van vasten wil ik me graag voeden met de Bijbel of ander leesvoer. You Version had verschillende leesplannen en zo kwam ik ook terecht bij jullie.
    Ik zie er naar uit om meer 1 te worden met Hem.
    Gods zegen!
    Cobie