Geef antwoord!

24 augustus 2020

“Geef antwoord.” Mijn zoon kijkt mij aan en ik hem.

Soms kunnen wij ook zo voor God staan: “Geef antwoord.”

In de Bijbel lezen we ook een verhaal waarin er wordt geroepen om antwoord. De inzet is hoog. Israel was in nood. Al drie jaar lang had het niet geregend. Geen regen betekent geen groei op de akkers en dus geen eten. 

De priesters van de afgod Baäl en de profeet Elia waren op de berg Karmel om ieder hun god te vragen om regen. 

“Beginnen jullie maar,” zei Elia. 

Urenlang galmde het schreeuwen, smeken en roepen naar Baäl door de bergen. Het resultaat? Stilte… Niets… Geen antwoord.

Tegen de avond was Elia aan de beurt. Met twaalf stenen herstelde hij het altaar van de Here. Het volk moest achter het altaar gaan staan. Het offerdier werd op het altaar gelegd en Elia maakte alles kletsnat. 

Dat is niet het eerste wat je doet als je een vuurtje wilt stoken en zeker niet als water zo’n schaarste is. Juist van hetgeen grote nood was, gaf Elia het terug aan God. Hij goot water op het offer. Een daad van vertrouwen en geloof. 

“Antwoord mij, Heer.” (1 Koningen 18:37, BB)

“Kijk eens, priesters. Mijn God is machtig genoeg om zelfs een nat altaar in tijden van droogte in vuur en vlam te zetten!”

En zo gebeurde het ook. God antwoordde snel. Het offer stond in vuur en vlam. “De Heer is God,” galmde het toen door de bergen. 

Laat jouw galm voor vandaag dezelfde zijn.

De God van Israël gaf antwoord. En deze God is ook jouw God! Hij wil jou antwoorden. Ook nu. Ook vandaag.

Welk antwoord heb jij nodig voor vandaag? Roep het uit naar God. Zie en hoor wat Hij antwoordt.

Zo blij dat je bestaat!

Wilma-handtekening-witteachtergrond

Ontdek meer berichten van Ik Wonder Jou

Wil je elke dag een bemoediging in je inbox? Meld je dan aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

Lees hier meer over Ik Wonder Jou.

Heb je vragen?

Samen in gesprek over Jezus en geloof.

Ik Wonder Jou is onderdeel van Jezus.nl. Naast het ontvangen van een dagelijkse bemoediging kun je je ook verdiepen in Jezus en geloof via een van onderstaande mogelijkheden. Zit er iets voor jou tussen?