Ervaar hoe God wonderbaarlijk voorziet!

IWJ FB 1.11

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | Ervaar hoe God wonderbaarlijk voorziet!

Vandaag wil ik een kort stuk delen uit een boek dat ik geschreven heb.

Mijn vrouw, Muriel, en ik deden een pastorale stage in Arles, in Frankrijk. Aan het einde van de stage overhandigde de predikant ons een envelop vol geld en zei: “Dit komt van de Heer.” God wist dat we die envelop echt nodig zouden hebben!

Muriel en ik startten daarna met ons werk in Rive-de-Gier, in de buurt van Lyon, waar we veel leerden over het leven in geloof. De kerk had weinig (financiële) middelen tot hun beschikking. Na een aantal maanden werd het moeilijk voor de kerk om ons te betalen zonder zelf in financiële moeilijkheden te komen. Nadat mijn vrouw en ik hadden gebeden over deze situatie, besloten we de kerk om een ​​aanzienlijke verlaging van ons salaris te vragen. Vanaf dat moment zouden we een deel van het minimumloon ontvangen. Dit was een des te grotere uitdaging, omdat ons eerste kind, Amandine, net geboren was.

Voor ons was dit een stap van geloof en opoffering. We waren ervan overtuigd dat er betere tijden zouden komen.

Soms hadden we niets te eten. Dan gingen we aan tafel zitten en dankten we God toch voor de maaltijd die er niet was. Het gebeurde meerdere keren, soms zelfs tijdens het bidden, dat iemand op onze deur aanklopte, eten voor ons achterliet en verdween voordat we open deden!

Vaak ontvangen wij niet, omdat we er niet om vragen. De Bijbel zegt: “Bid [vraag], en u zult ontvangen”. (Johannes 16:24) Je kunt de Heer vragen om in je behoeften te voorzien. Verwacht vandaag een wonder van Hem!

Zo blij dat je bestaat!
Eric Célérier

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.