Een ‘work-out’ voor je ziel… (Gewoonte #5)

IWJ 26.5-min

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | Een ‘work-out’ voor je ziel… (Gewoonte #5)

Lichaamsbeweging is goed, een goede gewoonte om mee te beginnen. Het helpt om je lichaam gezond te houden, een lichaam dat God op zo’n bijzondere manier heeft gecreëerd! Ik probeer regelmatig te sporten, bijvoorbeeld door push-ups te doen, te wandelen of te zwemmen.

Er is echter een soort ‘work-out’ die net zo belangrijk is, die helpt om een belangrijk deel van ons in goede gezondheid te houden. Deze ‘work-out’ heet… Gods zegeningen tellen.

De Bijbel nodigt ons uit: “Kom, prijs de Heer!” Ik wil niets vergeten van wat Hij voor mij heeft gedaan.” (Psalm 103:2, BB)

Een andere vertaling zegt: “Loof de HEERE, mijn ziel, en vergeet niet een van Zijn weldaden.” (HSV)

Maar waarom? God regelmatig prijzen zonder Zijn daden te vergeten helpt ons om in een staat van dankbaarheid en nederigheid te blijven. Het brengt ons dichter bij Hem.

Het tellen van Gods zegeningen is dus goed voor je ziel. Het is een ochtend work-out voor elke dag!

Gewoonte 5 is dus: “Prijs God voor zijn dagelijkse zegeningen.”

Door een dankbaar hart te hebben, bescherm je je hart tegen verbittering en frustratie. Dank God elke dag. Wil je Hem op dit moment samen met mij bedanken?

“Heer, hoe zou ik U niet kunnen danken? Alleen al voor het geven van een nieuwe dag? Dank U, mijn God, voor elke zichtbare en onzichtbare zegening in mijn verleden, mijn heden en mijn toekomst. Bedankt voor Uw trouw en Uw nooit falende hulp. Ik hou van U Jezus! In Uw naam, amen. “

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.