Een tumor en onoverwinnelijk

21 maart 2023

De Brabantse Robbie Hageman is kickbokser. Hij houdt van competitie en het woord ‘verlies’ komt niet voor in zijn woordenboek. Na een enorme klap ontdekten artsen op een scan een kwaadaardige tumor in zijn hoofd. Voor het grootste deel is de tumor verwijderd, maar medisch gezien was de verwachting dat de tumor weer zou gaan groeien en dat is in de afgelopen periode ook gebeurd.

Robbie deed vervolgens mee aan het televisieprogramma ‘Kamp van Koningsbrugge’. Zonder een kick te geven onderging hij elke zware uitdaging.
Wat is je geheim?’ vroeg de presentator. ‘God’ zei Robbie, ‘maar dat is eigenlijk geen geheim. Mensen zouden dat eens moeten ervaren. Gods plan is groter dan dat van ons. Ik sta achter Gods woord. Wat bij de doctoren niet mogelijk is, is wel mogelijk bij God. Het is gewoon afwachten…’

Ik ben onder de indruk van hem.
Hij kan niet tegen zijn verlies, maar krijgt te horen dat hij het leven zal verliezen.

‘Wat valt er te vechten, als je niet meer kunt winnen?’ zou een terechte vraag kunnen zijn. Maar vanuit Gods perspectief gaat het om de allergrootste winst: Leven met Hem. Eeuwig leven met God!

‘Leven betekent voor mij: leven voor Christus. Maar als ik sterf, betekent dat voor mij nog iets veel beters. Want dan ben ik bij de Heer.’ Filippenzen 1:21 BB

Zullen we samen bidden?
‘Welke strijd we ook te voeren hebben in ons leven, we weten dat U ons leert om ons geheim in het leven te omarmen. Dat geheim bent U. U bent onze Overwinnaar. Amen.’

Zo blij dat je bestaat!

Wilma-handtekening-witteachtergrond

Ontdek meer berichten van Ik Wonder Jou

Wil je elke dag een bemoediging in je inbox? Meld je dan aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

Lees hier meer over Ik Wonder Jou.

Heb je vragen?

Samen in gesprek over Jezus en geloof.

Ik Wonder Jou is onderdeel van Jezus.nl. Naast het ontvangen van een dagelijkse bemoediging kun je je ook verdiepen in Jezus en geloof via een van onderstaande mogelijkheden. Zit er iets voor jou tussen?