Duik je mee het water in? ?

10 oktober 2020

Mijn wekker gaat om 6.15 uur! Wat een ramp. Wie wil er nu zo vroeg opstaan? En dan heb ik je nog niet verteld dat mijn buurvrouw mij komt ophalen. Ik stap met badjas en slippers in de auto (hoe charmant). We gaan zwemmen! Ja, dit lees je goed…  z w e m m e n… “Huh, wie doet nou zoiets en dan zo vroeg?” Precies niemand. Juist daarom gaan wij.

Je wordt er rustig van, heb ik gelezen. Je krijgt er energie van. Je ontspant er door… Als ik al geen slaapgebrek zou hebben, krijg ik het wel van dit soort acties. 

  • Slaap is belangrijk. 
  • Rust is noodzakelijk. 

Heb jij tekort aan beiden? Ga dan naar jouw hemelse Vader.

Duik in het water van Zijn rust. Laat je onderdompelen door Zijn vrede. Beweeg in de veiligheid van Zijn aanwezigheid.

Waar vind jij rust? Wat doe jij om te ontspannen? Ga je ook zwemmen? Kijk je Netflix? Scroll je op je computer? Ga je wandelen?

Jezus leert ons: “Kom naar Mij als je moe bent. Kom naar Mij als je gebogen gaat onder het gewicht van je problemen! Ik zal je rust geven.” (Matteüs 11:28, BB) 

Als je in gebed naar Jezus gaat, zul je rust krijgen. Het is niet een afwachtende zin, maar een belofte. Een ‘zeker weten’ is erin gelegen. 

“Doe wat Ik je zeg,” staat in ditzelfde hoofdstuk. Doe het! Twijfel niet, maar duik in Zijn armen. Stap uit en ga op weg met God. Betrek Hem bij alles wat je van plan bent te gaan doen.

God omgeeft je zoals het water mij omgeeft als ik zwem. Zijn vriendelijkheid, geduld en rust zullen je omgeven. Dat is iets waar je op mag vertrouwen.

Zullen we samen bidden? “Heer, ik verlang naar Uw rust. Al mijn zorgen, al mijn stress en angsten leg ik op dit moment in Uw handen. Wilt U mij Uw rust geven? In Jezus’ naam, amen.”

Trouwens, ik zwem in de Zandenplas in Nunspeet… Google maar eens 🙂

Zo blij dat je bestaat!

Wilma-handtekening-witteachtergrond

Ontdek meer berichten van Ik Wonder Jou

Wil je elke dag een bemoediging in je inbox? Meld je dan aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

Lees hier meer over Ik Wonder Jou.

Heb je vragen?

Samen in gesprek over Jezus en geloof.

Ik Wonder Jou is onderdeel van Jezus.nl. Naast het ontvangen van een dagelijkse bemoediging kun je je ook verdiepen in Jezus en geloof via een van onderstaande mogelijkheden. Zit er iets voor jou tussen?