DODENHERDENKING

04 mei 2022

 

Kun jij vanavond 2 minuten stil zijn?

Vandaag herdenken we de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog. Een verschrikkelijk lijden voor de vrijheid van ons land.

Was het maar bij deze ene oorlog gebleven. Je zou denken: “De mensen hebben ervan geleerd.” Maar de realiteit is anders. Oorlogen wereldwijd hebben het diepste kwaad in mensen naar boven gehaald.

De oorlog in Oekraïne is een angstaanjagend feit. Ook nu nog vallen er slachtoffers, zijn families verscheurd en worden geliefden gemist.

Vandaag wil ik stil zijn. Herdenken en denken aan. Doe je met me mee?… Uit respect en uit dank.

Ook in de Bijbel komt de dood vaak voor.

Maar… de dood heeft nooit het laatste woord!

Laat de volgende teksten je hart raken. Zuig ze in je op. Doordrenk je ziel met de hoop die God jou geeft als alles tegenzit.
De volgende teksten zijn zo geweldig!

Zolang wij leven, leven we voor de Heer; en wanneer wij sterven, sterven we voor de Heer. Dus of we nu leven of sterven, we zijn altijd van de Heer.’ (Romeinen 14:8, BB)

‘Jezus zei tegen haar: “IK BEN de opstanding en het leven. Iedereen die in Mij gelooft, zal leven, zelfs als hij al gestorven is. En iedereen die leeft en in Mij gelooft, zal nooit meer sterven. Geloof je dat?“’ (Johannes 11:25-26, BB)

Mogen deze teksten je stil maken van verwondering en hoop? Zodat we samen twee minuten stil kunnen zijn om 20.00 uur. 2 minuten…

Zo blij dat je bestaat!

Wilma-handtekening-witteachtergrond

Ontdek meer berichten van Ik Wonder Jou

Wil je elke dag een bemoediging in je inbox? Meld je dan aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

Lees hier meer over Ik Wonder Jou.

Heb je vragen?

Samen in gesprek over Jezus en geloof.

Ik Wonder Jou is onderdeel van Jezus.nl. Naast het ontvangen van een dagelijkse bemoediging kun je je ook verdiepen in Jezus en geloof via een van onderstaande mogelijkheden. Zit er iets voor jou tussen?